Dzień dobry,
Przekopałem forum i od razu zaznaczę: widziałem całą argumentację dotyczącą faktu, że coś takiego jak "korekta paragonu" nie istnieje w prawie. Nie zmienia to faktu, że w praktyce jest to nieodzowna część handlu i Fakturownia oferując rozwiązanie POS oraz fiskalizację paragonów powinnia zrobić ten ostatni krok dalej i zapewnić jakąkolwiek wbudowaną w system formę obsługi zwrotów do paragonów. System jest na prawdę o krok od bycia kompletnym rozwiązaniem gotowym zastąpić Subiekta czy Optimę, ale właśnie... o krok.
Funkcjonalność nie wydaje się skomplikowana - w zasadzie byłaby zupełnie analogiczna do faktury i faktur korygujących (paragon i paragon korygujący). Klient przychodzi, zwraca towar, my klikamy zwrot/korektę/jak zwał tak zwał, towar wraca na stan.
Jestem bardzo zaskoczony ilością tematów sugestii na forum domagających się jakiegoś rozwiązania i Państwa podejściem do tematu. Jak już robicie POSa, paragony i fiskatora, to domknijcie temat i zróbcie zwroty. Będzie z tego pełnoprawny ERP. A tak... trzeba kombinować. Zostało mi 20 dni okresu testowego fiskatora i chyba jednak przeproszę się z Subiektem :/
Obsługa zwrotów/korekt paragonów sugestia Nowe
anonim
2024-02-17 16:02
Odpowiedź główna
Dzień dobry,
dziękujemy za sugestię, przekażę ją do działu rozwoju produktu. Jeśli inni Klienci również chcieliby ujrzeć taką funkcję w systemie, zachęcamy do głosowania na sugestie.
W zależności od zainteresowania Użytkowników oraz innych priorytetów wdrożeń, stopniowo staramy się dodawać sugestie Klientów do systemu.
Obecnie nie ma osobnego typu dokumentu jak "zwrot do paragonu". W celu zwrócenia towaru na stan w przypadku zwrotu do paragonu, należy wystawić dokument WZk.
Z poziomu podglądu paragonu należy wybrać Dokument magazynowy -> Dodaj kolejny dokument magazynowy i zmienić typ dokumentu na WZk. Na dokumencie WZk należy wprowadzić ujemne ilości produktów, które mają wrócić na stan.
Pozdrawiam,
Kacper
Kto głosował:
+ 19
anonim
Komentarze
Kacper_Seta
dziękujemy za sugestię, przekażę ją do działu rozwoju produktu. Jeśli inni Klienci również chcieliby ujrzeć taką funkcję w systemie, zachęcamy do głosowania na sugestie.
W zależności od zainteresowania Użytkowników oraz innych priorytetów wdrożeń, stopniowo staramy się dodawać sugestie Klientów do systemu.
Obecnie nie ma osobnego typu dokumentu jak "zwrot do paragonu". W celu zwrócenia towaru na stan w przypadku zwrotu do paragonu, należy wystawić dokument WZk.
Z poziomu podglądu paragonu należy wybrać Dokument magazynowy -> Dodaj kolejny dokument magazynowy i zmienić typ dokumentu na WZk. Na dokumencie WZk należy wprowadzić ujemne ilości produktów, które mają wrócić na stan.
Pozdrawiam,
Kacper
2024-02-21 17:13
Artur
Rzecz jest w tym, że na podstawie głosowania trudno jest się przebić z tak potrzebną funkcją, ponieważ ciężko pracujemy - rzadko jest czas na przeglądanie forum.
2024-05-25 12:51
Adam
2025-02-09 22:40
Mateusz
2025-02-26 18:57
Kacper_Seta
w przypadku zwrotu do e-paragonu, podobnie jak w przypadku zwrotu do paragonu papierowego, należy wpisać takie zdarzenie w osobnej ewidencji zwrotów rejestrowanej przez księgowość. Przy czym przy sprzedaży potwierdzonej paragonem elektronicznym zamiast wydruku paragonu, w ewidencji zwrotów, należy zawrzeć numer tego paragonu oraz numer unikatowy drukarki fiskalnej.
W Fakturowni, podobnie jak w przypadku paragonu papierowego, aby towar wrócił na stan należy wystawić dokument WZk.
Tworząc Miesięczny raport fiskalny należy pomniejszyć kwoty sprzedaży o zwroty zarejestrowane przez księgowość w ewidencji zwrotów, aby odpowiednią wartość sprzedaży paragonowej ująć w raporcie JPK.
https://pomoc.fakturownia.pl/24738238-Miesieczny-raport-fiskalny-RO-ewidencja-sprzedazy-paragonowej-w-raporcie-JPK-VAT
WZk można wystawić wystawić wchodząc w podgląd WZ wystawionej do paragonu i wybierając Wystaw podobny -> zmieniamy Rodzaj na WZk. Wystarczy dodać myślnik (minus) przy ilościach produktów / ewentualnie usunąć "niepotrzebne" pozycje jeśli nie był to zwrot całkowity.
Będziemy analizować kwestię ewidencji zwrotów w Fakturowni, natomiast na ten moment nie ma osobnego dokumentu typu "zwrot do paragonu".
Jeśli taka funkcjonalność pojawi się w przyszłości w systemie, poinformujemy Państwa.
Pozdrawiam,
Kacper
2025-02-28 10:21
Mariusz
Może innym przyda się stosowane u nas obecnie obejście: gdy klient zwraca towar na który był wystawiony paragon, to odnajdujemy w systemie dany paragon (np. numer 1345), po czym klikamy 'wystaw podobny' i zmieniamy nazwę nowego dokumentu na "ZP1345". Usuwamy wszystkie produkty poza zwracanym (jeśli są), a przy zwracanym zmieniamy ilość na ujemną (np. z 1 na -1) i zapisujemy. Automatycznie wystawia się przy tym dokument magazynowy,
W ten sposób w systemie prowadzi się równoległa ewidencja dokumentów ZP, które z punktu widzenia fakturowni są paragonami (ale nie fiskalizowanymi). Dzięki temu przy rozliczeniu miesiąca są one automatycznie odjęte od raportu sprzedaży, dokładnie w taki sam sposób w jaki korekty odejmowane są od faktur.
Trochę nam to zajęło i jest nieco irytujące, no ale jakoś działa.
2025-02-28 16:41