W jaki sposób mogę zrobić korektę paragonu w momencie, kiedy klient zwraca mi towar zakupiony na paragon
korekta paragonu sugestia Nowe
anonim
2020-09-08 09:03
Odpowiedź główna
Dzień dobry,
Jeżeli następuje zwrot kwoty zakupionego towaru lub usługi, do którego został wystawiony paragon.
Taki dokument fiskalny zostaje zwrócony Sprzedawcy i przez tego Sprzedawcę włączony do ewidencji zwrotów paragonów. Następnie odliczony od raportu dobowego lub miesięcznego.
W księgowości nie ma takiego terminu jak korekta do paragonu. System nie posiada takiej funkcjonalności.
Pozdrawiam,
Łukasz
Kto głosował:
+ 1
anonim
Komentarze
lukaszs
Jeżeli następuje zwrot kwoty zakupionego towaru lub usługi, do którego został wystawiony paragon.
Taki dokument fiskalny zostaje zwrócony Sprzedawcy i przez tego Sprzedawcę włączony do ewidencji zwrotów paragonów. Następnie odliczony od raportu dobowego lub miesięcznego.
W księgowości nie ma takiego terminu jak korekta do paragonu. System nie posiada takiej funkcjonalności.
Pozdrawiam,
Łukasz
2020-09-08 09:24
Zgłoś naruszenie zasad
Łukasz
W przypadku faktury robimy korektę, automatycznie wystawia się WZk. We wszystkich raportach i w dokumentach jest porządek.
A co ze zwrotami do paragonów?
- raporty kwotowe i ilościowe są niepoprawne
- stany na magazynie są niepoprawne (brak możliwości zrobienia WZk)
W wFirmie zalecają:
- zrobienie PZ
- dodanie przychodu z kwotami ujemnymi.
Błagam, nie każcie robić takiego cudactwa. To generuje jeszcze więcej problemów, np. z PZ będzie wynikało, że kupiłem więcej towarów niż faktycznie nabyłem.
W Subiekcie robi się zwroty detaliczne. Taki kompromis między tym że nie ma czegoś takiego jak korekta paragonu a aktualizacją danych w systemie.
W WAPRO Mag korektę do paragonu robi się tak samo jak korektę do faktury. I to jest wg mnie najlepsze rozwiązanie.
Proszę o rozwiązanie tego problemu.
2021-01-04 01:38
Zgłoś naruszenie zasad
lukaszs
Jeżeli towar ze sprzedaży paragonowej został wydany dokumentem WZ to do korekty stanów ilościowych służą dokumenty magazynowe WzK i PzK.
Przesyłam artykuł:
https://pomoc.fakturownia.pl/2659001-Korekta-stanow-ilosciowych-produktow-w-magazynie-za-pomoca-dokumentow-WZk-i-PZk
Pozdrawiam,
Łukasz
2021-01-04 11:28
Zgłoś naruszenie zasad
Łukasz
Sam dokument WZk to za mało. Nie jest on uwzględniany w raportach. W związku z tym raporty zaczynają pokazywać błędne dane m.in. na temat ilości sprzedaży, przychodu, oraz błędne statystyki odnośnie samych towarów: błędne wyliczanie marży i wartości sprzedaży.
2021-01-04 16:12
Zgłoś naruszenie zasad
lukaszs
Pozdrawiam,
Łukasz
2021-01-04 16:35
Zgłoś naruszenie zasad
Łukasz
Ale nadal bez korekty dokumentu przychodu wiele raportów nie uwzględnia zwrotu towaru.
2021-01-04 17:53
Zgłoś naruszenie zasad
Marcin
Pozwólcie, że dołączę się do tematu.
CZy poniższy sposób realizacji zwrotu będzie prawidłowy:
1. Na paragonie koryguję ilość o taką jaką zwraca klienta.
2. W uwagach wpisuję np. nr zwrotu (zwroty Allegro).
3. Odznaczam opcję aktualizacji dokumentów magazynowych.
4. Do tego samego paragonu wystawiam dokument WZk.
Po takiej operacji zgadza się raport kwotowy oraz pozycje na magazynie. Proszę o wyprowadzenie z błędu jeśli się mylę.
2021-02-10 19:12
Zgłoś naruszenie zasad
lukaszs
Technicznie wydaje się to być dobre działanie. Proszę jeszcze skonsultować sposób z księgową.
Innym rozwiązaniem jest nie modyfikowanie paragonu, a dodanie do niego oprócz utworzonej WZtki, dokumentu WZk z wartością ujemną np. "-3 sztuki" zwracanego towaru. W systemie będzie jeden paragon i dołączone do niego dwa dokumenty magazynowe.
Pozdrawiam,
Łukasz
2021-02-11 09:19
Zgłoś naruszenie zasad
Marcin
Jeśli dobrze myślę, rozwiązanie powyżej da taki sam efekt na ilościach w magazynie co moje rozwiązanie. Nie zmieni się natomiast raport kasowy, wykresy itp. Ilość w magazynie będzie się zgadzać, ale w statystykach paragon nadal będzie brany pod uwagę - a w rzeczywistości tej sprzedaży nie było (ponieważ klient zwrócił).
2021-02-11 19:08
Zgłoś naruszenie zasad
Hukana
2021-03-19 18:42
Zgłoś naruszenie zasad
lukaszs
Sprzedawca powinien dostarczyć prawidłowy paragon na właściwy towar. Proszę sprawe skonsultować z informacją podatkową co w takiej sytuacji zrobić.
Pozdrawiam,
Łukasz
2021-03-22 08:58
Zgłoś naruszenie zasad
DomeZ
1. Masz paragon
2. Klikasz korekta paragonu
2.1 wybierasz powód
3. Przedmioty wskakują na stan
4. Drukujesz korektę paragonu
5. Wszystko jest 1:1
A tutaj dajecie jakieś rozwiązania które sprawiają więcej kłopotu niż pożytku
2021-03-22 09:49
Zgłoś naruszenie zasad
lukaszs
W księgowości nie ma takiego terminu jak korekta do paragonu. System nie posiada takiej funkcjonalności.
Pozdrawiam,
Łukasz
2021-03-22 09:54
Zgłoś naruszenie zasad
arek
2021-05-19 19:09
Zgłoś naruszenie zasad
Agata
Od prawie 20 lat jestem księgową i jest taki termin i są takie dokumenty i się je księguje. Do niedawna miałam całkiem dobre zdanie o programie Fakturownia, ale obecnie po Waszych odpowiedziach z kosmosu typu: nie ma korekty paragonu, nie ma możliwości exportu dokumentów magazynowych do programu księgowego, będę każdemu klientowi odradzała ten program.
Program ma rozwiązywać problemy i ułatwiać pracę a Wy ją utrudniacie.
2021-08-09 13:51
Zgłoś naruszenie zasad
lukaszs
Tak jak napisałem we wcześniejszej korespondencji. Program nie posiada funkcji "korekty do paragonu". Jeżeli następuje zwrot kwoty zakupionego towaru lub usługi, do którego został wystawiony paragon.
Taki dokument fiskalny zostaje zwrócony Sprzedawcy i przez tego Sprzedawcę włączony do ewidencji zwrotów paragonów. Następnie odliczony od raportu dobowego lub miesięcznego.
Pozdrawiam,
Łukasz
2021-08-23 10:16
Zgłoś naruszenie zasad
Tomasz
W odpowiedzi na Pana wypowiedź proszę prosto krok po kroku zatem wyjaśnić co należy zrobić w systemie, aby towar wrócił na stan magazynowy to raz a dwa został skorygowany raport fiskalny. Ja używam systemu w powiazaniu z drukarką fiskalną. Klient zamówił u mnie towar, wystawiłem paragon z opłatą za pobranie i towar do mnie wrócił gdyż klient go nie odebrał.
Prosiłbym krok po kroku rozpisać ścieżkę dojścia po systemie :)
Na liście rozwijanej przy paragonie w "więcej opcji" jest akcja " anulowanie dokumentu".
dziękuję pięknie
2022-05-26 17:44
Zgłoś naruszenie zasad
lukaszs
jeżeli towar ze sprzedaży paragonowej został wydany dokumentem WZ to do korekty stanów ilościowych służą dokumenty magazynowe WzK i PzK. Zwracany towar trzeba na dokumencie magazynowym wprowadzić z minusem w ilościach, by produkt wrócił na stan.
Przesyłam artykuł:
https://pomoc.fakturownia.pl/2659001-Korekta-stanow-ilosciowych-produktow-w-magazynie-za-pomoca-dokumentow-WZk-i-PZk
Pozdrawiam,
Łukasz
2022-05-27 09:04
Zgłoś naruszenie zasad