Dzień dobry, od niedawna korzystam z Waszej integracji ze sklepem opertam o WooCommerce.
Jest prawie dobrze. Dlatego proponuję kilka drobnych zmian:
- do aktualnych typów dokumentów jakie można wystawiać proponuję dodać dodatkowe ustawienie: jeśli wpisano NIP - FV dla firm (z weryfikacją po stronie fakturowni, obecnie tą opcję muszę mieć wyłączoną by wystawiać też FV dla klientów detalicznych); jeśli NIPu nie ma - FV dla osoby prywatnej. Nie posiadam kasy fiskalnej, wszystkim klientom wystawiam FV, z różnicą jak wyżej.
- informacja o wystawionej fakturze wraz z jej numerem i np linkiem do PDFa mogłaby się pojawiać w notatkach w zamówieniu. Obecnie, aby mieć porządek muszę przepisywać te dane z Fakturowni.
- można by w widoku zamówienia dodać przycisk "Wyślij FV do klienta". Ze względu na różne "przeboje" z przeliczaniem cen netto/brutto zawsze sprawdzam wystawioną fakturę zanim ją wyślę - dlatego nie mam wysyłki automatycznej.
- możliwość konfiguracji z poziomu sklepu (lub ustawień integracji) pola UWAGI, z wartościami dynamicznymi, np numerem zamówienia. - do niedawna w tym polu umieszczałem nazwę sklepu, która jest inna od nazwy firmy, oraz numer zamówienia. Rozumiem, że teraz numer ten pojawia się nad wartością do zapłaty. Jednak nadal pozostaje kwestia nazwy sklepu. W moim przypadku, gdy sklep nazywa się inaczej niż firma, był to element pozwalający klientowi szybciej zorientować się skąd pochodzi faktura.
Zdaję sobie sprawę, że nie są to sugestie krytyczne, ale z pewnością mogłyby ułatwić życie. A możliwość maksymalnego przeniesienia podstawowej obsługi faktur (wyślij maila z FV, dodaj nr FV w notatkach zamówienia, edytuj pole uwagi) na poziom sklepu/zamówienia z pewnością będzie na plus.
Rozszerzenie możliwości ustawień integracji Fakturownia <> Woocommerce sugestia Nowe
Dzień dobry,
poniżej odpowiedź na poszczególne pytania:
- do aktualnych typów dokumentów jakie można wystawiać proponuję dodać dodatkowe ustawienie: jeśli wpisano NIP - FV dla firm (z weryfikacją po stronie fakturowni, obecnie tą opcję muszę mieć wyłączoną by wystawiać też FV dla klientów detalicznych); jeśli NIPu nie ma - FV dla osoby prywatnej. Nie posiadam kasy fiskalnej, wszystkim klientom wystawiam FV, z różnicą jak wyżej.
Jeśli w konfiguracji integracji zaznaczy Pan "Faktura VAT", dokument będzie wystawiany do każdego zamówienia, niezależnie od tego, czy jest to firma, czy os. prywatna. Więc dla firmy wystawi się Faktura VAT dla firm (z NIPem), a dla osoby prywatnej będzie to Faktura VAT imienna.
Ustawienie to można zaznaczyć z poziomu Panelu Użytkownika w Fakturowni > Ustawienia > Aplikacje/ Dodatki > WooCommerce > Ustawienia > Szczegóły > Jaki rodzaj dokumentu chcesz wystawić w Fakturowni? > Faktura VAT
- informacja o wystawionej fakturze wraz z jej numerem i np linkiem do PDFa mogłaby się pojawiać w notatkach w zamówieniu. Obecnie, aby mieć porządek muszę przepisywać te dane z Fakturowni.
Integracja działa jednokierunkowo, nie mamy możliwości przesyłania informacji zwrotnej do sklepu WooCommerce z fakturą jako notatka.
Jednak w zakładce Ustawienia > Aplikacje/ Dodatki > WooCommerce > Ustawienia > Szczegóły, ma Pan możliwość ustawienia automatycznej wysyłki dokumentu na podany przez klienta adres mailowy. Dodatkowo jest możliwość włączenia/wyłączenia widoczności numeru zamówienia na generowanym dokumencie sprzedaży.
- można by w widoku zamówienia dodać przycisk "Wyślij FV do klienta". Ze względu na różne "przeboje" z przeliczaniem cen netto/brutto zawsze sprawdzam wystawioną fakturę zanim ją wyślę - dlatego nie mam wysyłki automatycznej.
Tak, jak wspomniałem wcześniej, integracja działa jednokierunkowo, więc niestety nie mamy możliwości przesyłania informacji zwrotnej do sklepu WooCommerce z fakturą.
- możliwość konfiguracji z poziomu sklepu (lub ustawień integracji) pola UWAGI, z wartościami dynamicznymi, np numerem zamówienia. - do niedawna w tym polu umieszczałem nazwę sklepu, która jest inna od nazwy firmy, oraz numer zamówienia. Rozumiem, że teraz numer ten pojawia się nad wartością do zapłaty. Jednak nadal pozostaje kwestia nazwy sklepu. W moim przypadku, gdy sklep nazywa się inaczej niż firma, był to element pozwalający klientowi szybciej zorientować się skąd pochodzi faktura.
Tak jak wspomniałem wyżej, pierwszą kwestią jest fakt, że na dokumencie pojawia się numer zamówienia. Natomiast jest także możliwość dodania domyślnych uwag na generowanych dokumentach. Wystarczy wejść w zakładkę Ustawienia > Dane firmy > Edycja (dla działu wybranego w Ustawieniach WooCommerce jako dział, w którym wystawiane są faktury). Tam widnieje pole Domyślne uwagi na fakturach. Po uzupełnieniu tego pola, jego treść będzie się pojawiać na dokumentach generowanych w tym dziale.
Więc podsumowując - może Pan w Domyślnych uwagach wstawić sobie swoją nazwę sklepu (tak aby Klient widział skąd pochodzi faktura), a dodatkowo pokazywać na dokumencie numer zamówienia (co domyślnie zaciąga się automatycznie).
Komentarze
daniels
poniżej odpowiedź na poszczególne pytania:
- do aktualnych typów dokumentów jakie można wystawiać proponuję dodać dodatkowe ustawienie: jeśli wpisano NIP - FV dla firm (z weryfikacją po stronie fakturowni, obecnie tą opcję muszę mieć wyłączoną by wystawiać też FV dla klientów detalicznych); jeśli NIPu nie ma - FV dla osoby prywatnej. Nie posiadam kasy fiskalnej, wszystkim klientom wystawiam FV, z różnicą jak wyżej.
Jeśli w konfiguracji integracji zaznaczy Pan "Faktura VAT", dokument będzie wystawiany do każdego zamówienia, niezależnie od tego, czy jest to firma, czy os. prywatna. Więc dla firmy wystawi się Faktura VAT dla firm (z NIPem), a dla osoby prywatnej będzie to Faktura VAT imienna.
Ustawienie to można zaznaczyć z poziomu Panelu Użytkownika w Fakturowni > Ustawienia > Aplikacje/ Dodatki > WooCommerce > Ustawienia > Szczegóły > Jaki rodzaj dokumentu chcesz wystawić w Fakturowni? > Faktura VAT
- informacja o wystawionej fakturze wraz z jej numerem i np linkiem do PDFa mogłaby się pojawiać w notatkach w zamówieniu. Obecnie, aby mieć porządek muszę przepisywać te dane z Fakturowni.
Integracja działa jednokierunkowo, nie mamy możliwości przesyłania informacji zwrotnej do sklepu WooCommerce z fakturą jako notatka.
Jednak w zakładce Ustawienia > Aplikacje/ Dodatki > WooCommerce > Ustawienia > Szczegóły, ma Pan możliwość ustawienia automatycznej wysyłki dokumentu na podany przez klienta adres mailowy. Dodatkowo jest możliwość włączenia/wyłączenia widoczności numeru zamówienia na generowanym dokumencie sprzedaży.
- można by w widoku zamówienia dodać przycisk "Wyślij FV do klienta". Ze względu na różne "przeboje" z przeliczaniem cen netto/brutto zawsze sprawdzam wystawioną fakturę zanim ją wyślę - dlatego nie mam wysyłki automatycznej.
Tak, jak wspomniałem wcześniej, integracja działa jednokierunkowo, więc niestety nie mamy możliwości przesyłania informacji zwrotnej do sklepu WooCommerce z fakturą.
- możliwość konfiguracji z poziomu sklepu (lub ustawień integracji) pola UWAGI, z wartościami dynamicznymi, np numerem zamówienia. - do niedawna w tym polu umieszczałem nazwę sklepu, która jest inna od nazwy firmy, oraz numer zamówienia. Rozumiem, że teraz numer ten pojawia się nad wartością do zapłaty. Jednak nadal pozostaje kwestia nazwy sklepu. W moim przypadku, gdy sklep nazywa się inaczej niż firma, był to element pozwalający klientowi szybciej zorientować się skąd pochodzi faktura.
Tak jak wspomniałem wyżej, pierwszą kwestią jest fakt, że na dokumencie pojawia się numer zamówienia. Natomiast jest także możliwość dodania domyślnych uwag na generowanych dokumentach. Wystarczy wejść w zakładkę Ustawienia > Dane firmy > Edycja (dla działu wybranego w Ustawieniach WooCommerce jako dział, w którym wystawiane są faktury). Tam widnieje pole Domyślne uwagi na fakturach. Po uzupełnieniu tego pola, jego treść będzie się pojawiać na dokumentach generowanych w tym dziale.
Więc podsumowując - może Pan w Domyślnych uwagach wstawić sobie swoją nazwę sklepu (tak aby Klient widział skąd pochodzi faktura), a dodatkowo pokazywać na dokumencie numer zamówienia (co domyślnie zaciąga się automatycznie).
2023-12-07 15:39