Dzień dobry,
czy mogę prosić o informacje w jaki sposób w Magazynie, mogę zmienić walutę ceny zakupu na EUR?
I czy program może mi przeliczyć po danym kursie EUR/PLN wartość na PLN?
Zwracam się z prośbą o sprawdzenie działań osób trzecich na waszym systemie. Już opisuje sytuacje całą 3 czerwca wystawiliśmy 3 faktury do kontrahenta BV PENCO na naszym profilu nie widać aby ktoś grzebał ze zmiana numeru konta bankowego kontrahent wysłał nam płatność ale ona nie doszła poprosilismy go o przesłanie potwierdzenia on nam wysłał potwierdzenie i był inny numer konta bankowego niz na fakturze po czym on wysyłan nam screna naszej faktury ze był podany zły numer konta bankowego czy jest możliwe ze ktos sie włamał na fakturownie i bez zadnego sladu podrobił fakture podał zły numer konta czy ktoś otworzyl konto na fakturowni i podszyl sie pod nasza firme i wystawił fakture na naszego kontahenta włamał sie na meila dyrektopra i wysłał do nich zła fakture prosze o szybka reakcje
Dzień dobry,
W konfiguracji faktury cyklicznej jest opcja "Kiedy zakończyć wystawianie" i bardzo dobrze ale chciałbym wtedy otrzymać email, że wystawianie faktur cyklicznych dla danego kontrahenta zostało zakończone.
Często klient kupuje usługę czasową i taki email byłby świetnym przypomnieniem, że należy usługę odnowić.
Dzień dobry,
na ten moment nie przewidujemy wprowadzenia zmian w zakresie powiadomień mailowych informujących o zakończeniu wystawiania faktur cyklicznych dla danego kontrahenta.
Natomiast bardzo dziękuję za Pana sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu. Pozostali Użytkownicy systemu mogą głosować na Pana wpisie za przydatnością danej funkcji, a duża liczba głosów spowoduje przekazanie sugestii do działu rozwoju produktu.
Prośba o dodanie opcji z wartością netto w fakturach cyklicznych. Jako płatnik VAT bardziej istotna dla mnie jest wartość netto, bardzo jej brakuje.
Wartości brutto są w takim przypadku mało istotne. Prośba o pilną interwencję w tej sprawie i dodanie stosownej funkcjonalności.
Dzień dobry,
na ten moment taka funkcjonalność nie jest planowana. Dziękujemy jednak za zgłoszenie takiego pomysłu na naszym forum Sugestii. Sugestia będzie widoczna na forum dla większej liczby Użytkowników, którzy będą wyrażać swoją opinię na ten temat oraz oddawać głosy.
Duża liczba głosów spowoduje dodane funkcjonalności.
Pozdrawiam,
Piotr
Dzień dobry, w nocie księgowej po dodaniu odbiorcy, znika nabywca :( bardzo proszę o rozwiązanie tej kwestii lub instrukcję jak sprawić, żeby się pojawiły wszystkie dane
Dzień dobry,
dziękuję za kontakt. Aby nota księgowa mogła być uznana za podstawę prowadzenia zapisów musi posiadać określenie stron, które dokonują transakcji, czyli Wystawcę i Odbiorcę. W naszym programie na nocie księgowej zamiast Nabywcy jest Odbiorca. Więcej informacji znajdą Państwo tutaj: https://pomoc.fakturownia.pl/389929-Nota-ksiegowa-obciazeniowo-uznaniowa-jak-wystawic-w-systemie
Dzień dobry Szanowni Państwo,
Mamy problem z przesyłaniem kosztów (faktury zakupowe) do naszej księgowości za pośrednictwem pliku JPK V7. Od zeszłego miesiąca korzystamy z Państwa systemu i niestety program naszego biura księgowego (enova) nie widzi w plikach JPk faktury zakupowych które wprowadzamy.
Dodatkowo występuję problem z fakturami VAT OSS ponieważ fakturowania przelicza walutę rodzimą danego kraju np. Czech czy Słowacji na PLN co również nie jest pożądane przez nasze biuro rachunkowe.
Serdecznie prosimy o informację w jaki sposób możemy przesyłać faktury kosztowe do naszego biura księgowego aby były widoczne z pliku JPK w systemie enova oraz jak usunąć opcje przeliczania faktury VAT OSS na PLN?
Cześć, klient zapłacił fakturę Blikem. Ale widzę na potwierdzeniu płatności, że środki trafiły do firmy ,"fakturowania" . Jak mogę uzyskać zwrot?
Moj nomer t/ +48 792 548 775
792 548 775 BLIK REF 88999244674
C992517115403055
data 20/06/2025
Dzień dobry,
jako Fakturownia udostępniamy jedynie możliwość skorzystania z funkcji Szybki Przelew.
Nie jesteśmy pośrednikiem płatności i nie procesujemy środków przesłanych za pomocą tej funkcji.
Pośrednikiem płatności w przypadku funkcji Szybki Przelew jest Autopay - środki przekazywane są przez nich na numer konta zgodny z danymi Sprzedawcy na fakturze.
W celu uzyskania informacji o statusie lub przebiegu płatności należy skontaktować się bezpośrednio z obsługą techniczną systemu Autopay. Podaję adres do kontaktu: platnosci@autopay.pl
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
Mam problem z wizualizacja xml JPK V7. Nie wizualizuje mi żadnej generowanej ewidencji. Czy mogę exportowac stworzaną deklaracje w pdf za pomocom fakturowni?
dziękuję za kontakt.
Niestety nie ma możliwości pobrania pliku JPK w formacie PDF.
Pliki JPK generowane są w rozszerzeniu XML a sama jego struktura zgodna jest z wytycznymi Ministerstwa.
Plik taki można przesłać do właściwego urzędu lub przekazać go księgowości. Posiadając program księgowy można otworzyć wygenerowany plik i sprawdzić jego zawartość.
Brakuje opcji ustawienia cyklicznych faktur co X dni lub co X tygodni
Cześć,
chciałem zgłosić pewne ograniczenie w module faktur cyklicznych w Fakturowni, które w moim przypadku znacząco utrudnia automatyzację.
Obecnie system pozwala ustawić cykl fakturowania na: co tydzień, co miesiąc, co kwartał, co rok itp. Niestety brakuje możliwości ustawienia fakturowania co określoną liczbę dni (np. co 28 dni) albo co określoną liczbę tygodni (np. co 2 lub 4 tygodnie).
W praktyce to spore utrudnienie, szczególnie w branżach usługowych, gdzie cykle rozliczeniowe nie pokrywają się z miesiącami kalendarzowymi. Przykład z życia:
Prowadzę studio treningu personalnego i moi klienci płacą co 28 dni. Przy cyklu „co miesiąc” okazuje się, że:
w jednym miesiącu klient korzysta z 8 treningów,
w innym z 10,
w kolejnym z 9 – tylko dlatego, że miesiące mają różną liczbę dni.
Tymczasem stały cykl co 28 dni (czyli 13 okresów w roku, a nie 12) idealnie odzwierciedla rytm świadczenia usług i pozwala uczciwie rozliczać się z klientem. Niestety – obecne ustawienia na to nie pozwalają i wszystko trzeba pilnować ręcznie.
Sugestia rozwojowa:
➡️ Dodać możliwość ustawienia faktury cyklicznej:
co X dni (np. co 28 dni),
lub co X tygodni (np. co 2 tygodnie, co 4 tygodnie),
a najlepiej – jedno i drugie.
Wprowadzenie takiej opcji bardzo by pomogło wielu firmom, które rozliczają się w innych interwałach niż „księgowe miesiące”.
dziękujemy za przesłanie szczegółowej sugestii – to bardzo cenna perspektywa. Opisana przez Pana funkcjonalność faktycznie mogłaby znacznie ułatwić rozliczenia w wielu modelach biznesowych. Przekazujemy zgłoszenie do działu produktu i rozwoju, gdzie zostanie poddane analizie.
Pozdrawiam,
Ewelina
Jak mogę wystawić notę kredytową dla faktury zaliczkowej, dla której wystawiłem już fakturę końcową? Kiedy próbuję wystawić notę kredytową, pojawia się komunikat, że nie mam do tego uprawnień.
(Zauważyłem, że przypadkowo wystawiłem dwie faktury zaliczkowe dla jednej transakcji, a obie faktury zaliczkowe są już powiązane z fakturami końcowymi).
(Korzystam z Fakturownia jako firma z siedzibą poza Polską, ale prowadząca tymczasowo działalność gospodarczą w Polsce. )
w systemie nie posiadamy takiego dokumentu jak "nota kredytowa". Proszę zatem o doprecyzowanie jaki dokładnie dokument próbuje Pan utworzyć.
Jeśli na koncie błędnie została wystawiona faktura zaliczkowa - najprawdopodobniej powinien Pan odłączyć ją od faktury końcowej i skorygować do zera. W tym celu należy przejść do edycji faktury końcowej, a następnie odznaczyć powiązanie z odpowiednią fakturą zaliczkową (w sekcji "powiązane zaliczki") i zapisać zmiany. Dzięki temu faktura zaliczkowa nie będzie powiązana z końcową i będzie można utworzyć do niej korektę.
Jak wystawić dowód wewnętrzny przy przekazaniu środka trwałego na cele prywatne, gdy trzeba rozliczyć VAT i wykazać go prawidłowo w jpk VAT 7 z właściwym oznakowaniem WEW
Po stronie wydatków proszę wywołać dokument o podtypie Dowód Wewnętrzy.
Uzupełnić dokument wymaganymi danymi oraz właściwą kwotą wartości podlegającej wykazaniu w JPK V7.
Po rozwinięciu Więcej > Zobacz więcej opcji > Data księgowania podatku dochodowego > zaznaczyć ,, Nie księguj"
Po zapisaniu dokumentu proszę z podglądu wywołać Dane księgowe za pomocą funkcji > Więcej opcji > Dane księgowe > Dodaj rejestry zakupowe >Symbol plusa na zielonym tle > W edytor rejestrów vat > Edycja zaawansowana > Usunąć wartości z pól K_42, K_43 > W polu K_44 wprowadzić wartość vat jaka ma być wykazana w pliku JPK V7
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
na ten moment w systemie nie ma integracji z mBank Paynow - sugestia została przekazana do działu rozwoju produktu. Niestety nie jestem w stanie oszacować czy integracja zostanie dodana, a jeśli tak, to kiedy.
Co zrobić by wyświetlać na fakturach nick z allegro. Faktura jest podłączona integracją do Woocommerce. Woocommerce też jest zintegrowane z Allegro i jak jest jest już np 12 różnych zamówień i one są płacone w różnej kolejności bo się coś komuś pozawiesza i są różne metody dostaw to już nie można wydrukować po kolei faktury i po kolei etykiet kurierskich i sobie sparować jednego z drugim jako jeden do jednego. Dlaczego? Bona etykietach jest NICK kupującego np. Client982684947 a na fakturze nazwa np Jan Kowalski. Klient mieszka w Warszawie ale paczkę zamówił dla mamy do Rzeszowa i są różne kody pocztowe i też nie możemy sparować choćby po tym . I takich przypadków jest kilka i trzeba za każdym razem szukać od strony allegro albo woocommerce i sobie parować a gdybym miał wydrukowane 12 faktur z Loginem kupującego i 12 etykiet z loginem kupującego to już te puzzle można dopasować łatwiej. A przed Bożym Narodzeniem takich zamówień jest np 30 albo 40 jednego dnia i to już jest mega problem. czy możemy go jakoś rozwiązać. np w formie chechboxa do ustawień woocommerce. Jeśli masz integracje z Allegro drukuj NICK kupującego na Fakturze? i ten Nick gdzieś na dole. I życie staje się piękniejsze i aż chce się wejść na stronę www.rozaniecnakierownice.pl
Dzień dobry,
jeśli Państwa pytanie jest w kontekście korzystania z naszych integracji z Allegro lub WooCommerce dostępnych z poziomu Panelu w Fakturowni> Ustawienia> Integracje i dodatki> E-commerce> to nie ma możliwości umieszczenia nicku klienta na wygenerowanym dokumencie.
Natomiast zarówno w jednym jak i drugim przypadku obsługujemy pole: Numer Zamówienia.
Należy włączyć jego wstawianie się na dokumencie z poziomu Ustawień w Fakturowni, więcej na ten temat w poniższym wpisie z Bazy Wiedzy>
Witam ,
czy rozważacie Państwo wprowadzenie automatycznej zmiany stawki od przychodów po przekroczeniu odpowiednich progów ?
Obecne funckje tak naprawdę będą tylko prawidłowo spełniały swoje działanie w przychodach do określonego limitu ( dla wynajmu jest inny limit , dla usług budowlanych jest inny limit poszczególnych stawek itp. )
Obecnie brak jest prowidłowego generowania np. JPK lub zestawień rocznych itp po przerkoczeniu limitu .
Nasz abonament konczy się za 29 dni i poważnie rozważamy przy braku tej funkcji rezygnację i przejście na inną platformę która to umożliwia.
Nie chcielibyśmy tego stąd pytanie
dziękujemy za wiadomość oraz podzielenie się swoją sugestią dotyczącą automatycznej zmiany stawki od przychodów po przekroczeniu limitów.
Obecnie system nie obsługuje takiej funkcjonalności. Państwa uwaga została przekazana do działu rozwoju produktu jako propozycja do dalszej analizy. Z uwagi na złożoność tematu oraz konieczność dokładnej weryfikacji możliwych scenariuszy, nie jesteśmy jednak w stanie zadeklarować wdrożenia ani przekazać wiążącej odpowiedzi w ciągu najbliższych 29 dni.
Rozumiemy, że jest to dla Państwa istotna kwestia – pozostajemy otwarci na dalszy kontakt i w razie dodatkowych pytań, jesteśmy do dyspozycji.
Dzień dobry, czy jest szansa umieścić w wykazie sprzedaży VAT (raporty) rubrykę "metoda płatności"? Ew. jak wygenerować osobny raport, który zawierałby taką informację.
nie ma możliwości dodania w raporcie wykaz sprzedaży VAT informacji o metodzie płatności ani z poziomu ustawień konta, ani samego raportu.
Aby uzyskać informacje o formie płatności przypisanej do dokumentów, proszę przejść do zakładki Przychody > Wszystkie lub Przychody > Faktury, jeśli zależy Państwu na konkretnym typie dokumentu. Następnie proszę wyfiltrować dokumenty za wybrany okres (panel po lewej stronie listy), a następnie proszę skorzystać z przycisku Eksport/Wydruki w prawym górnym rogu.
Kolumnę z metodą płatności uwzględni eksport np. do XLS (z pozycjami faktur), XLS, CSV czy PDF, jako opcja pobierz listę faktur w formacie PDF. Wszystkie te eksporty mają limit 1000 dokumentów na jeden eksport. Niestety raporty dostępne w systemie nie uwzględniają informacji o metodzie płatności.
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
Zwtot sugestia Nowe
Witam zrezygnowaliśmy z fakturowni bardzo proszę o zwrot zakupionego przedłużenia.
Problem z przypisaniem kodu GTU sugestia Nowe
Funkcja przypisania kodu GTU nie działa
Brak możliwości edycji faktur sugestia Nowe
Dzień dobry.Nie można edytować faktur.Jest awaria w fakturowni.Była już taka sytuacja ponad 2 miesiące temu
Znowu problem z serwerami błąd Nowe
Wysłana faktura znowu jak to już miało miejsce w przeszłości wisi na statusie "wysyłanie faktury" i nie zostaje dostarczona
Magazyn - zmiana waluty ceny zakupu pytanie Nowe
Dzień dobry,
czy mogę prosić o informacje w jaki sposób w Magazynie, mogę zmienić walutę ceny zakupu na EUR?
I czy program może mi przeliczyć po danym kursie EUR/PLN wartość na PLN?
Podejrzenie oszustwa pytanie Nowe
Witam
Zwracam się z prośbą o sprawdzenie działań osób trzecich na waszym systemie. Już opisuje sytuacje całą 3 czerwca wystawiliśmy 3 faktury do kontrahenta BV PENCO na naszym profilu nie widać aby ktoś grzebał ze zmiana numeru konta bankowego kontrahent wysłał nam płatność ale ona nie doszła poprosilismy go o przesłanie potwierdzenia on nam wysłał potwierdzenie i był inny numer konta bankowego niz na fakturze po czym on wysyłan nam screna naszej faktury ze był podany zły numer konta bankowego czy jest możliwe ze ktos sie włamał na fakturownie i bez zadnego sladu podrobił fakture podał zły numer konta czy ktoś otworzyl konto na fakturowni i podszyl sie pod nasza firme i wystawił fakture na naszego kontahenta włamał sie na meila dyrektopra i wysłał do nich zła fakture prosze o szybka reakcje
VAT UE sugestia Nowe
Czy jest możliwość wysyłania informacji podsumowującej VAT UE
Dzień dobry,
dziękuje za przesłanie wiadomości. Aktualnie w systemie nie ma funkcji, która umożliwiała by złożenie Vat UE.
W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji.
Wiadomość e-mail o zakończeniu wystawiania faktur cyklicznych sugestia Nowe
Dzień dobry,
W konfiguracji faktury cyklicznej jest opcja "Kiedy zakończyć wystawianie" i bardzo dobrze ale chciałbym wtedy otrzymać email, że wystawianie faktur cyklicznych dla danego kontrahenta zostało zakończone.
Często klient kupuje usługę czasową i taki email byłby świetnym przypomnieniem, że należy usługę odnowić.
Pozdrawiam
Andrzej.
Dzień dobry,
na ten moment nie przewidujemy wprowadzenia zmian w zakresie powiadomień mailowych informujących o zakończeniu wystawiania faktur cyklicznych dla danego kontrahenta.
Natomiast bardzo dziękuję za Pana sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu. Pozostali Użytkownicy systemu mogą głosować na Pana wpisie za przydatnością danej funkcji, a duża liczba głosów spowoduje przekazanie sugestii do działu rozwoju produktu.
Pozdrawiam,
Piotr
Proszę dodać kolumnę "Wartość netto" w fakturach cyklicznych sugestia Nowe
Prośba o dodanie opcji z wartością netto w fakturach cyklicznych. Jako płatnik VAT bardziej istotna dla mnie jest wartość netto, bardzo jej brakuje.
Wartości brutto są w takim przypadku mało istotne. Prośba o pilną interwencję w tej sprawie i dodanie stosownej funkcjonalności.
Dzień dobry,
na ten moment taka funkcjonalność nie jest planowana. Dziękujemy jednak za zgłoszenie takiego pomysłu na naszym forum Sugestii. Sugestia będzie widoczna na forum dla większej liczby Użytkowników, którzy będą wyrażać swoją opinię na ten temat oraz oddawać głosy.
Duża liczba głosów spowoduje dodane funkcjonalności.
Pozdrawiam,
Piotr
Niepełne dane w nocie księgowej pytanie Nowe
Dzień dobry, w nocie księgowej po dodaniu odbiorcy, znika nabywca :( bardzo proszę o rozwiązanie tej kwestii lub instrukcję jak sprawić, żeby się pojawiły wszystkie dane
Dzień dobry,
dziękuję za kontakt. Aby nota księgowa mogła być uznana za podstawę prowadzenia zapisów musi posiadać określenie stron, które dokonują transakcji, czyli Wystawcę i Odbiorcę. W naszym programie na nocie księgowej zamiast Nabywcy jest Odbiorca. Więcej informacji znajdą Państwo tutaj: https://pomoc.fakturownia.pl/389929-Nota-ksiegowa-obciazeniowo-uznaniowa-jak-wystawic-w-systemie
Pozdrawiam,
Aleksandra
Koszty (zakupy) w pliku JPK oraz przeliczanie kwot z waluty właściwej na PLN w transakcjach oss błąd Nowe
Dzień dobry Szanowni Państwo,
Mamy problem z przesyłaniem kosztów (faktury zakupowe) do naszej księgowości za pośrednictwem pliku JPK V7. Od zeszłego miesiąca korzystamy z Państwa systemu i niestety program naszego biura księgowego (enova) nie widzi w plikach JPk faktury zakupowych które wprowadzamy.
Dodatkowo występuję problem z fakturami VAT OSS ponieważ fakturowania przelicza walutę rodzimą danego kraju np. Czech czy Słowacji na PLN co również nie jest pożądane przez nasze biuro rachunkowe.
Serdecznie prosimy o informację w jaki sposób możemy przesyłać faktury kosztowe do naszego biura księgowego aby były widoczne z pliku JPK w systemie enova oraz jak usunąć opcje przeliczania faktury VAT OSS na PLN?
zwrot 1231,49 sugestia Nowe
Cześć, klient zapłacił fakturę Blikem. Ale widzę na potwierdzeniu płatności, że środki trafiły do firmy ,"fakturowania" . Jak mogę uzyskać zwrot?
Moj nomer t/ +48 792 548 775
792 548 775 BLIK REF 88999244674
C992517115403055
data 20/06/2025
Dzień dobry,
jako Fakturownia udostępniamy jedynie możliwość skorzystania z funkcji Szybki Przelew.
Nie jesteśmy pośrednikiem płatności i nie procesujemy środków przesłanych za pomocą tej funkcji.
Pośrednikiem płatności w przypadku funkcji Szybki Przelew jest Autopay - środki przekazywane są przez nich na numer konta zgodny z danymi Sprzedawcy na fakturze.
W celu uzyskania informacji o statusie lub przebiegu płatności należy skontaktować się bezpośrednio z obsługą techniczną systemu Autopay. Podaję adres do kontaktu: platnosci@autopay.pl
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Sonia
Wizualizacja XML pytanie Rozwiązane
Mam problem z wizualizacja xml JPK V7. Nie wizualizuje mi żadnej generowanej ewidencji. Czy mogę exportowac stworzaną deklaracje w pdf za pomocom fakturowni?
Dzień dobry,
dziękuję za kontakt.
Niestety nie ma możliwości pobrania pliku JPK w formacie PDF.
Pliki JPK generowane są w rozszerzeniu XML a sama jego struktura zgodna jest z wytycznymi Ministerstwa.
Plik taki można przesłać do właściwego urzędu lub przekazać go księgowości. Posiadając program księgowy można otworzyć wygenerowany plik i sprawdzić jego zawartość.
Pozdrawiam, Tomasz
PŁATNOŚCI CYKLICZNE - USTAWIENIE CO ILE DNI MA BYĆ WYSYŁANA AUTOMATYCZNA FAKTURA błąd Nowe
Brakuje opcji ustawienia cyklicznych faktur co X dni lub co X tygodni
Cześć,
chciałem zgłosić pewne ograniczenie w module faktur cyklicznych w Fakturowni, które w moim przypadku znacząco utrudnia automatyzację.
Obecnie system pozwala ustawić cykl fakturowania na: co tydzień, co miesiąc, co kwartał, co rok itp. Niestety brakuje możliwości ustawienia fakturowania co określoną liczbę dni (np. co 28 dni) albo co określoną liczbę tygodni (np. co 2 lub 4 tygodnie).
W praktyce to spore utrudnienie, szczególnie w branżach usługowych, gdzie cykle rozliczeniowe nie pokrywają się z miesiącami kalendarzowymi. Przykład z życia:
Prowadzę studio treningu personalnego i moi klienci płacą co 28 dni. Przy cyklu „co miesiąc” okazuje się, że:
w jednym miesiącu klient korzysta z 8 treningów,
w innym z 10,
w kolejnym z 9 – tylko dlatego, że miesiące mają różną liczbę dni.
Tymczasem stały cykl co 28 dni (czyli 13 okresów w roku, a nie 12) idealnie odzwierciedla rytm świadczenia usług i pozwala uczciwie rozliczać się z klientem. Niestety – obecne ustawienia na to nie pozwalają i wszystko trzeba pilnować ręcznie.
Sugestia rozwojowa:
➡️ Dodać możliwość ustawienia faktury cyklicznej:
co X dni (np. co 28 dni),
lub co X tygodni (np. co 2 tygodnie, co 4 tygodnie),
a najlepiej – jedno i drugie.
Wprowadzenie takiej opcji bardzo by pomogło wielu firmom, które rozliczają się w innych interwałach niż „księgowe miesiące”.
Dzień dobry,
dziękujemy za przesłanie szczegółowej sugestii – to bardzo cenna perspektywa. Opisana przez Pana funkcjonalność faktycznie mogłaby znacznie ułatwić rozliczenia w wielu modelach biznesowych. Przekazujemy zgłoszenie do działu produktu i rozwoju, gdzie zostanie poddane analizie.
Pozdrawiam,
Ewelina
Anulowanie faktur zaliczkowych, dla których istnieje już faktura końcowa pytanie Rozwiązane
Jak mogę wystawić notę kredytową dla faktury zaliczkowej, dla której wystawiłem już fakturę końcową? Kiedy próbuję wystawić notę kredytową, pojawia się komunikat, że nie mam do tego uprawnień.
(Zauważyłem, że przypadkowo wystawiłem dwie faktury zaliczkowe dla jednej transakcji, a obie faktury zaliczkowe są już powiązane z fakturami końcowymi).
(Korzystam z Fakturownia jako firma z siedzibą poza Polską, ale prowadząca tymczasowo działalność gospodarczą w Polsce. )
Dzień dobry,
w systemie nie posiadamy takiego dokumentu jak "nota kredytowa". Proszę zatem o doprecyzowanie jaki dokładnie dokument próbuje Pan utworzyć.
Jeśli na koncie błędnie została wystawiona faktura zaliczkowa - najprawdopodobniej powinien Pan odłączyć ją od faktury końcowej i skorygować do zera. W tym celu należy przejść do edycji faktury końcowej, a następnie odznaczyć powiązanie z odpowiednią fakturą zaliczkową (w sekcji "powiązane zaliczki") i zapisać zmiany. Dzięki temu faktura zaliczkowa nie będzie powiązana z końcową i będzie można utworzyć do niej korektę.
Przesyłam także link do instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/89452541-Jak-utworzyc-korekte-do-faktury#faktura-korekta-zaliczka-koncowa
W razie dodatkowych pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Julia
Kod QR na fakturach KSEF pytanie Nowe
Czy jest już możliwość generowania kodu QR na e-fakturach wystawianych w systemie?
Dzień dobry,
przesyłam instrukcje z bazy wiedzy jak wystawić dokument z kodem QR:
https://pomoc.fakturownia.pl/957114-Kody-QR-szybkich-platnosci-na-fakturze
Dziękuję za kontakt.
Pozdrawiam,
Łukasz
dowód wewnętrzny po stronie przychodów sugestia Nowe
Jak wystawić dowód wewnętrzny przy przekazaniu środka trwałego na cele prywatne, gdy trzeba rozliczyć VAT i wykazać go prawidłowo w jpk VAT 7 z właściwym oznakowaniem WEW
Dzień dobry,
dziękuje za przesłanie wiadomości. Poniżej przesyłam sugerowane rozwiązanie techniczne dla takiej operacji.
Na koncie musi być aktywna funkcja ,,Księgowość online" dostępna od planu Pro.
Link do bazy wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl/409412-Ksiegowosc-online
Po stronie wydatków proszę wywołać dokument o podtypie Dowód Wewnętrzy.
Uzupełnić dokument wymaganymi danymi oraz właściwą kwotą wartości podlegającej wykazaniu w JPK V7.
Po rozwinięciu Więcej > Zobacz więcej opcji > Data księgowania podatku dochodowego > zaznaczyć ,, Nie księguj"
Po zapisaniu dokumentu proszę z podglądu wywołać Dane księgowe za pomocą funkcji > Więcej opcji > Dane księgowe > Dodaj rejestry zakupowe >Symbol plusa na zielonym tle > W edytor rejestrów vat > Edycja zaawansowana > Usunąć wartości z pól K_42, K_43 > W polu K_44 wprowadzić wartość vat jaka ma być wykazana w pliku JPK V7
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
storno faktury pytanie Nowe
Witam, jak zrobić storno błędnie wystawionej faktury, która nie wyszła jeszcze do klienta
Dzień dobry,
przesyłam instrukcję anulowania dokumentów: https://pomoc.fakturownia.pl/706854-Anulowanie-faktur
Pozdrawiam
Sandra
dokument ogólne warunki i umowa sugestia Rozwiązane
dzień dobry
czy można w programie wygenerować dokument np.ogólnych warunków sprzedaży lub inna umowę ?
Dzień dobry,
dziękuję za kontakt.
Niestety program nie ma takiej możliwości.
Mogą Państwo utworzyć taką umowę w zewnętrznym programie a następnie dodać ją jako załącznik do faktury.
https://pomoc.fakturownia.pl/317871-Dolaczanie-zalacznikow-do-przesylanej-faktury
Pozdrawiam, Tomasz
Bramka płatności sugestia Nowe
Czy planuja Państwo dodanie integracji z bramką mBanku Paynow?
Jeli tak, to kiedy?
Dzień dobry,
na ten moment w systemie nie ma integracji z mBank Paynow - sugestia została przekazana do działu rozwoju produktu. Niestety nie jestem w stanie oszacować czy integracja zostanie dodana, a jeśli tak, to kiedy.
Pozdrawiam
Sandra
Wprowadzanie faktury zakupowej sugestia Nowe
Przy wpisywaniu faktury zakupowej pojawia się komunikat o braku wystarczającej ilości produktu w magazynie.
Nick Allegro na fakurach sugestia Nowe
Co zrobić by wyświetlać na fakturach nick z allegro. Faktura jest podłączona integracją do Woocommerce. Woocommerce też jest zintegrowane z Allegro i jak jest jest już np 12 różnych zamówień i one są płacone w różnej kolejności bo się coś komuś pozawiesza i są różne metody dostaw to już nie można wydrukować po kolei faktury i po kolei etykiet kurierskich i sobie sparować jednego z drugim jako jeden do jednego. Dlaczego? Bona etykietach jest NICK kupującego np. Client982684947 a na fakturze nazwa np Jan Kowalski. Klient mieszka w Warszawie ale paczkę zamówił dla mamy do Rzeszowa i są różne kody pocztowe i też nie możemy sparować choćby po tym . I takich przypadków jest kilka i trzeba za każdym razem szukać od strony allegro albo woocommerce i sobie parować a gdybym miał wydrukowane 12 faktur z Loginem kupującego i 12 etykiet z loginem kupującego to już te puzzle można dopasować łatwiej. A przed Bożym Narodzeniem takich zamówień jest np 30 albo 40 jednego dnia i to już jest mega problem. czy możemy go jakoś rozwiązać. np w formie chechboxa do ustawień woocommerce. Jeśli masz integracje z Allegro drukuj NICK kupującego na Fakturze? i ten Nick gdzieś na dole. I życie staje się piękniejsze i aż chce się wejść na stronę www.rozaniecnakierownice.pl
Dzień dobry,
jeśli Państwa pytanie jest w kontekście korzystania z naszych integracji z Allegro lub WooCommerce dostępnych z poziomu Panelu w Fakturowni> Ustawienia> Integracje i dodatki> E-commerce> to nie ma możliwości umieszczenia nicku klienta na wygenerowanym dokumencie.
Natomiast zarówno w jednym jak i drugim przypadku obsługujemy pole: Numer Zamówienia.
Należy włączyć jego wstawianie się na dokumencie z poziomu Ustawień w Fakturowni, więcej na ten temat w poniższym wpisie z Bazy Wiedzy>
https://pomoc.fakturownia.pl/909095-Numer-zamowienia-na-fakturze
W przypadku korzystania z zewnętrznego rozwiązania, prosimy o bezpośrednio kontakt z jej twórcami w tej sprawie.
Pozdrawiam
Ryczałt od przychodów limity sugestia Nowe
Witam ,
czy rozważacie Państwo wprowadzenie automatycznej zmiany stawki od przychodów po przekroczeniu odpowiednich progów ?
Obecne funckje tak naprawdę będą tylko prawidłowo spełniały swoje działanie w przychodach do określonego limitu ( dla wynajmu jest inny limit , dla usług budowlanych jest inny limit poszczególnych stawek itp. )
Obecnie brak jest prowidłowego generowania np. JPK lub zestawień rocznych itp po przerkoczeniu limitu .
Nasz abonament konczy się za 29 dni i poważnie rozważamy przy braku tej funkcji rezygnację i przejście na inną platformę która to umożliwia.
Nie chcielibyśmy tego stąd pytanie
Pozdrawiam
Szanowni Państwo,
dziękujemy za wiadomość oraz podzielenie się swoją sugestią dotyczącą automatycznej zmiany stawki od przychodów po przekroczeniu limitów.
Obecnie system nie obsługuje takiej funkcjonalności. Państwa uwaga została przekazana do działu rozwoju produktu jako propozycja do dalszej analizy. Z uwagi na złożoność tematu oraz konieczność dokładnej weryfikacji możliwych scenariuszy, nie jesteśmy jednak w stanie zadeklarować wdrożenia ani przekazać wiążącej odpowiedzi w ciągu najbliższych 29 dni.
Rozumiemy, że jest to dla Państwa istotna kwestia – pozostajemy otwarci na dalszy kontakt i w razie dodatkowych pytań, jesteśmy do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Ewelina
wsto pytanie Nowe
Witam, gdzie w ustawieniach mamy zaznaczyc wsto tak aby plik jpk rozdzielał faktury międzynarodowe oraz krajowe
zestawienie metod płatności - wykaz sprzedaży VAT pytanie Rozwiązane
Dzień dobry, czy jest szansa umieścić w wykazie sprzedaży VAT (raporty) rubrykę "metoda płatności"? Ew. jak wygenerować osobny raport, który zawierałby taką informację.
Dzień dobry,
nie ma możliwości dodania w raporcie wykaz sprzedaży VAT informacji o metodzie płatności ani z poziomu ustawień konta, ani samego raportu.
Aby uzyskać informacje o formie płatności przypisanej do dokumentów, proszę przejść do zakładki Przychody > Wszystkie lub Przychody > Faktury, jeśli zależy Państwu na konkretnym typie dokumentu. Następnie proszę wyfiltrować dokumenty za wybrany okres (panel po lewej stronie listy), a następnie proszę skorzystać z przycisku Eksport/Wydruki w prawym górnym rogu.
Kolumnę z metodą płatności uwzględni eksport np. do XLS (z pozycjami faktur), XLS, CSV czy PDF, jako opcja pobierz listę faktur w formacie PDF. Wszystkie te eksporty mają limit 1000 dokumentów na jeden eksport. Niestety raporty dostępne w systemie nie uwzględniają informacji o metodzie płatności.
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Milena