Od dwóch dni przestaliśmy mieć możliwość anulowania dokumentu. Proszę o informację, czy jest gdzieś opcja, która ponownie aktywuję tę funkcję, czy jest to błąd oprogramowania?
W systemie zaszła zmiana dotycząca zakresu działań na dokumencie jakim jest paragon systemowy.
Dla paragonów została wycofana możliwość anulowania paragonu. Zgodnie z decyzją działu rozwoju produktu, w oparciu o ścisłe konsultacje z analitykiem księgowym uznaliśmy, że księgowo nie funkcjonuje taki termin jak "anulowanie paragonu". Również stworzony i wydrukowany na drukarce fiskalnej paragon nie może w tak prosty sposób przestać funkcjonować w obiegu gospodarczym.
W przypadku zwrotu paragonu przez Klienta, Sprzedawca powinien taki paragon przekazać do ewidencji zwrotów z danego dnia lub miesiąca, gdzie pełna ewidencja zwrotów w danej dacie (suma wielu zwróconych paragonów) pomniejsza przychód z danego dnia lub miesiąca. Prosto rzecz ujmując, suma ewidencji zwrotów paragonów powinna być odjęta od przychodu. Sam paragon jednak w dalszym ciągu jest dokumentem, który został przekazany do tego obiegu.
Jako, że w rozliczeniach, chociażby Ewidencji VAT (JPK_V7), nie posługujemy się osobnymi paragonami sprzedaży, więc także paragon zwrócony nie będzie wliczony do ewidencji, należy odpowiednio zmodyfikować stworzony wcześniej dokument jakim jest MRF - miesięczny raport fiskalny.
Miesięczny raport fiskalny jest właśnie dokumentem wchodzącym w skład ewidencji sprzedaży VAT przekazywanej do Urzędu skarbowego: https://pomoc.fakturownia.pl/24738238-Miesieczny-raport-fiskalny-RO-ewidencja-sprzedazy-paragonowej-w-raporcie-JPK-VAT.
Dysponując zwróconym paragonem oraz pozycjami na paragonie, które są rozliczone według określonych stawek VAT, należy wartości z paragonu odjąć od sumarycznych wartości w miesięcznym raporcie fiskalnym z danego miesiąca, kolejno dla odpowiednich stawek VAT.
Wtedy, przychód przestawiony w MRF nie będzie zawierał kwot sprzedaży ze zwróconego paragonu. Tym samym ewidencja sprzedaży VAT będzie uwzględniać zwrot Klienta danej transakcji.
Dodatkowo, gdy mając zwrot towaru od Klienta, będziemy go chcieli przyjąć na stan magazynowy wystarczy, że do paragonu, który nie zostanie anulowany, dodamy kolejny dokument magazynowy WZk (korekta magazynowa wydania zewnętrznego) na ilości pozycji, które Klient zwrócił. Po zapisaniu takiego dokumentu, towar wraca na stan jako gotowy do sprzedaży.
Obecnie jesteśmy na etapie przygotowywania funkcji w systemie, gdzie paragon systemowy będzie mógł mieć dodatkowe oznaczenie “Nie pokazuj w >Sprzedane bez dokumentów magazynowych<”. System, gdy sprawdzi, że do paragonu ma wyzerowane stany magazynowe poprzez WZ i WZk, pozwoli zaznaczyć pozycje sprzedażowe na paragonie jako nieistotne w sprzedaży.
w systemie istnieje możliwość wystawienia dokumentu magazynowego "Zamówienie towaru", za pomocą którego mogą Państwo przygotować zamówienie produktów dla swojego dostawcy.
aby numer zamówienia był widoczny na fakturze należy wprowadzić go w polu "Nr zamówienia" przy tworzeniu dokumentu. Ponadto na koncie musi być zaznaczona opcja "Wstaw numer zamówienia" znajdująca się w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Wydruki.
Nie mogłem znaleźć możliwości stworzenia książki adresowej e-mail, żeby za każdym razem nie wpisywać ręcznie adresów. Czy jest? Jak nie to może warto zrobić.
Dzień dobry,
w systemie nie ma funkcji takiej jak książka adresów e-mail.
Jeśli chce Pan przypisać do klientów adresy e-mail należy zrobić to z poziomu edycji karty klienta w polu "e-mail". Wprowadzony adres e-mail będzie proponowany przy próbie wysyłki faktury wystawionej dla danego nabywcy - https://pomoc.fakturownia.pl/155151100-Dodatkowe-dane-o-kontrahencie-w-karcie-klienta
Adresy e-mail klientów mogą być zapisywane w karcie produktu także podczas wysyłania faktury, w tym celu po naciśnięciu przycisku Wyślij dla danej faktury i wprowadzeniu adresu e-mail, na który faktura ma zostać wysłana w polu "Zmień e-mail w bazie" należy wybrać opcję "Zmień e-mail na fakturze oraz karcie klienta".
W ten sposób adres e-mail danego klienta zostanie zapisany w systemie i przy następnej próbie wysyłki faktury dla tego klienta będzie automatycznie podstawiany.
Czy fakturowania planuje zintegrowanie się z jakimś systemem wms. Wszystkie programy erp mają taką możliwość a na rynku powstają również dostępne online projekty np nubo wms co pozwoliło by na sprawne przyjmowanie i wydawanie towarów na kolektorach czy nawet inwentaryzacje a teraz jest to mocno utrudnione...
Dzień dobry,
na ten moment taka integracja nie jest planowana.
Bardzo dziękuję za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Państwa sugestia została przekazana do działu rozwoju programu.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
witam, można by było dołożyć sortowanie wg statusu - tak żeby na samej górze były faktury nieopłacone i mieszczące się w terminie do zapłaty ? (na dole by były te opłacone)
chyba że taka opcja wyświetlania już jest - to prosił bym o instrukcje jak to zrobić
Dzień dobry,
dziękujemy za sugestię. Obecnie taka funkcja nie jest planowana. Sugestia jest widoczna na forum dla większej ilości użytkowników, którzy mogą oddawać za dodaniem funkcji, duża ilość głosów spowoduje przekazanie sugestii do działu rozwoju produktu.
Natomiast na ten moment mają Państwo możliwość wyfiltrowania dokumentów na liście dokumentów według ich statusu. Po przejściu do zakładki Przychody, w menu wyszukiwania po lewej stronie, w polu "Status" należy wybrać status, który nas interesuje np. "Nieopłacona" i nacisnąć przycisk "Szukaj".
System wyświetli wyłącznie dokumenty ze statusem "Nieopłacona".
Mamy problem z systemem rezerwacyjnym, a mianowicie jego brakiem. Mamy Fakturonia.pl połączoną z BaseLinkerem ale nie ma systemu rezerwacyjnego do zamówień. W momencie kiedy wpada zamówienie, nie ma możliwości zarezerwować towaru przytrzymując daną ilość z zamówienia, tak aby stany na wszystkich marketplacach aktuzaliwały się zgodnie z potencjalnym wyjściem z zamówienia. Przy niskich stanach, powoduje to, że klienci kupują produkty których już nie ma na stanach bo część zamówień pomimo że nie została zrealizowana, oczekuje na spakowanie. Najwięcej przypadków jest w na weekend. Kiedy na stanie jest 10 szt., w piątek klienci zamawiają 9 szt, a stany wciąż pokazują po 10 szt., w sobotę dojdą kolejne zamówienia w wys. 5 szt i powstaje problem z niedoborem do wysyłki.
Dzień dobry,
mam pytanie dotyczące pełnej automatyzacji e-paragonów w serwisie. Planujemy zastąpić wyświetlanie dla klienta faktury imiennej systemem e-paragonów, co wymaga automatyzacji całego procesu. Chciałbym zapytać, czy taka automatyzacja jest możliwa w obecnej konfiguracji serwisu lub jakie są dostępne opcje?
Z tego, co rozumiem, proces wyglądałby następująco:
1. Drukarka fiskalna jest podłączona do komputera, na którym działa oprogramowanie 24/7.
2. Po zaksięgowaniu płatności, nasz system wysyła do fakturowni - dane klienta oraz szczegóły sprzedaży przez API.
3. Fakturownia wysyła dane do programu zainstalowanego na komputerze (połączonym z drukarką fiskalną).
4. Drukarka drukuje paragon (lub, w przypadku e-paragonu, zapisuje go w pamięci? - tak to obecnie rozumiem).
5. Nasz system pobiera przez API fakturowni - wygenerowany PDF, który następnie udostępniamy klientowi.
6. Na koniec miesiąca generowany jest "ręcznie" wydruk miesięczny z zestawieniem sprzedaży - dla księgowości.
Czy taki przepływ jest możliwy do zautomatyzowania w serwisie? Zależy mi na pełnym zautomatyzowaniu procesu, nawet jak to nieszczęsne urządzenie musi być podłączone do fizycznego komputera 24/7. Chociaż jak rozumiem w przypadku e-paragonów, nie wymaga kontroli papieru i zbędnego generowania dźwięku.
Napisałem na forum, może komuś jeszcze pomoże.
Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie odpowiedzi!
Dzień dobry,
tak zgadza się, taka automatyzacja jest możliwa.
2,3 - po wystawieniu przez API Paragonu w Fakturowni, należy przesłać drugie żądanie jego fiskalizacji, lub włączyć automatyczną fiskalizację paragonów tworzonych przez API w Fakturowni.
W obu przypadkach, jeśli w edycji drukarki w Ustawienia -> Drukarki fiskalne w Fakturowni, ustawiony będzie domyślny sposób fiskalizacji na E-Paragon, do drukarki zostanie przesłane zlecenie e-paragonu zamiast wydruku fizycznego.
https://pomoc.fakturownia.pl/179236547-Automatyczna-fiskalizacja-paragonow-po-utworzeniu-przez-API
Do wystawienia e-Paragonu wymagamy uzupełnionego adresu e-mail Nabywcy. Jeśli go nie będzie, żądanie nie zostanie przesłane do drukarki. Niezafiskalizowane paragony można przefiltrować w Fakturowni i zlecić ich wydruk fizyczny, lub uzupełnić adres e-mail i zlecić e-Paragon.
4 - w oby przypadkach, papieru i e-paragonu, drukarka zapisuje sprzedaż w swojej pamięci chronionej i wysyła dane do CRK.
Natomiast w przypadku e-paragonu, drukarka zamiast wydruku papierowego, wysyła dane fiskalne na nasz serwer, które odkodowujemy i tworzymy wizualizację e-Paragonu, do której link można przesłać Klientowi mailowo.
Wysyłkę mailowo można zautomatyzować:
https://pomoc.fakturownia.pl/179433234-Automatyczne-wysylanie-e-paragonow-e-mailem
5 - Od razu po wystawieniu Paragonu w Fakturowni przez API, zwrotnie dostaną Państwo jego dane. Natomiast link do podglądu e-Paragonu pojawi się dopiero po jego fiskalizacji, co może trwać dłużej - np. w przypadku braku internetu na drukarce, drukarka próbuje wysłać e-paragon kilkukrotnie, a później co godzinę, lub w przypadku braku prądu - trzeba będzie ponownie nawiązać połączenie z drukarką i dopiero wtedy zlecenia fiskalizacji będą realizowane. Poza wysyłką mailową z Fakturowni, jeśli chcą Państwo umieścić też link do e-Paragonu w swojej aplikacji, są dwie możliwości:
Zgodnie z przepisami, Klient musi otrzymać dostęp do pliku JSON z danymi z drukarki, chociaż same te dane nie będą dla niego czytelne. Dlatego Klientowi należy przekazać link do podglądu e-Paragonu - z poziomu tej wizualizacji danych, Klient ma możliwość w razie potrzeby pobrania pliku JSON oraz wizualizacji e-Paragonu w PDF.
6 - tak, raporty dobowe / miesięczne, nadal generujemy na drukarce, tak samo jak w przypadku paragonów papierowych.
E-paragony pozwalają wyeliminować papier, natomiast w drukarce powinna być włożona rolka papieru - raporty miesięczne nadal trzeba na niej wydrukować, oraz w przypadku problemu z połączeniem / internetem, drukarka wydrukuje paragon papierowo i będzie próbować wysłać e-paragon ponownie (nie powoduje to podwójnej fiskalizacji).
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
Dzień dobry
Po wystawieniu faktury wysyłam ją do klienta na e-mail. W przypadku wystawienia duplikatu nie mogę tego zrobić. Proszę o pomoc. Jak wysłać duplikat ze systemu na e-mail klienta?
wygenerowany dla faktury duplikat nie zapisuje się w systemie, a jedynie pobiera na dysk urządzenia. Dlatego duplikatu nie ma możliwości wysłania bezpośrednio z systemu. Pobrany jako PDF dokument należałoby wysłać poprzez własną skrzynkę mailową, poza Fakturownią.
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
Dzień dobry,
w przypadku faktur wystawianych przez podatnika rozliczającego się metodą kasową, zgodnie z art. 31a ust. 2 ustawy o VAT, do przeliczenia podatku VAT powinien być zastosowany kurs z ostatniego dnia roboczego przed datą wystawienia faktury, a nie datą sprzedaży, jak to się dzieje dmoyślnie. O ile w fakturach dwuwalutowaych można ustawić własny kurs, to przy fakturach wystawianych wyłacznie w walucie obcej nie ma mozliwości ingerencji w sposób przeliczenia podatku VAT widoczny na fakturze, co powoduje że faktury w których jest różna data wystawinia i sprzedaży wystawiane są błędnie. Proszę o rozwiazanie tego problemu.
Zostało ono przekazane do weryfikacji przez odpowiedni dział w celu sprawdzenia aktualnego działania systemu dla metody kasowej.
Domyślnie system pobiera kurs przeliczenia z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego datę sprzedaży. W przypadku gdy data wystawienia jest wcześniejsza niż data sprzedaży, system pobiera kurs sprzed daty wystawienia.
Jeśli tylko pojawi się informacja zwrotna do zgłoszenia niezwłocznie przekażę ją w kontynuacji korespondencji.
Ustawienia w systemie są prawidłowe, jednak faktury wystawiane automatycznie z Base Linkera do sprzedaży zagranicznej nie oznaczają się jako OSS i nie wchodzą do oddzielnego raportu OSS. Po edycji faktury (widać że OSS jest zaznaczone prawidłowo) i ponownym zapisaniu pojawia się w raporcie OSS. Proszę o wskazówkę dlaczego tak się dzieje.
Dzień dobry,
dziękuje za kontakt. Proszę konsultacje z działem Obsługi Klienta Baselinker oraz przesłanie logów (aktywności) dotyczących zamówienia z BL,które utworzyło fakturę opisywaną w zgłoszeniu. Wtedy na bazie danych które zostały wystane do Naszego serwisu sprawdzimy jak przebiegła komunikacja między systemami i spróbujemy znaelźć źródło problemu.
Niezbędny też będzie dostęp do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr
W celu przyśpieszenia pracy i zmniejszenia ilości kliknięć proponuję na stronie PRZYCHODY, która w ciągu dnia sprzedażowego otwarta jest najczęściej (bo po każdej wykonanej operacji sprzedaży) aby obok przycisku NOWA FAKTURA stworzyć nowy przycisk NOWY PARAGON Mogą być 2 mniejsze, zamiast jak teraz 1 szeroki) . Raz klient chce paragon, raz fakturę i trzeba często po wybraniu NOWA FAKTURA w tworzonym dokumencie pilnować i sprawdzać/zmieniać z Faktury na Paragon i odwrotnie. A jak się człowiek zagapi i źle wydrukuje/wyśle to wtedy trzeba poprawiać i ponownie drukować/wysyłać. Drobnostka a sporo ułatwi.
Dzień dobry,
bardzo dziękujemy za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Na ten moment nie planujemy wprowadzenia takiej funkcjonalności, ale Pana sugestia jest widoczna na forum dla większej liczby Użytkowników, którzy będą wyrażać swoją opinię na ten temat oraz oddawać głosy.
Duża liczba głosów spowoduje przekazanie sugestii do działu rozwoju produktu.
Problem: Brak możliwości dodania własnego tła/grafiki lub zdjęcia/baneru podczas projektowania własnych szablonów
Propozycja: Dodanie możliwości wgrania obrazów, które podczas tworzenia własnych szablonów ofert, dokumentów będzie można użyć do własnego szablonu aby dokument był bardziej atrakcyjny dla klienta.
Dzień dobry,
bardzo dziękuję za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Państwa sugestia została przekazana do działu rozwoju programu.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
Problem: przy prowadzeniu kilku magazynów w jednej firmie nie ma możliwości określenia miejsca przechowywania produktu na różnych magazynach.
Proponuję dodać możliwość określenia miejsca przechowywania danego produktu na konkretnym magazynie.
Wyjaśnienie:
Mamy produkt 1
i na Magazynie 1 znajduje się on np. na regale 8A natomiast na Magazynie 2 znajduję się on na regale 14B powinna być taka informacja możliwa do wyświetlenia na WZ i PZ w celu ułatwienia odnalezienia pracownikowi danego produktu.
Dzień dobry,
bardzo dziękuję za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Obecnie nie ma dedykowanego pola. Mogą Państwo umieścić dodatkowe informacje w polu Uwagi do dokumentu.
Państwa sugestia została przekazana do działu rozwoju programu.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
Proponuję dodać funkcjonalność, która pozwoli na przypisanie konkretnego użytkownika fakturowi lub działu do klienta opiekuna lub sprzedawcy, który zajmuje się obsługą danej osoby (klienta)
Proponuję dodać możliwość pobrania listy klientów z zakupionymi produktami lub chociaż z TAGami. Aktualnie można tylko filtrować po TAGach i tak pobierać pliki oraz je łączyć.
Dzień dobry,
bardzo dziękuję za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Państwa sugestia została przekazana do działu rozwoju programu.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
Dzień dobry
Testuję Fakturownię w celu odejścia od WF MAGA. Wyeskportowałem z WF MAGA plik z PRODUKTAMI.
Ten sam towar, ale kupiony w innej cenie jest eksportowany w dwóch rekordach.
Np:
TOWAR-X 4 90.00
TOWAR-X 5 100,00
Co znaczy, że na magazynie mam 9 sztuk TOWARU-X (4 sztuki kupione po 90 zł, a 5 sztuk kupionych po 100 zł)
Łączna wartość tego towaru to 860 zł
Czy importer zadziała tak samo?
Czyli, czy mogę importować towary, które mamy na magazynie kupione w różnych cenach w tylu wiuerszach, ile mamy różnych cen zakupu tego towaru.
Dzień dobry,
import przewiduje jedna cenę zakupu dla danego produktu. Różne ceny zakupowe wprowadzić można do systemu za pomocą dokumentów PZ. Samych dokumentów magazynowych nie da się zaimportować, ale można je stworzyć.
Importem produktów zaczytają Państwo bazę produktów, razem z ich ilościami wyjściowymi oraz z domyślnymi cenami sprzedaży/zakupu do kart produktowych.
Poniżej przesyłam link do opisu bazy produktów:
https://pomoc.fakturownia.pl/2821966-Produkty-baza-produktow-w-systemie
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
Próbuje wgrać załacznik do faktury na serwer przez APi
Po pobraniu danych doistepowych z fakturowni wysylam na S3.
Zgodnie ze RFC klucze naglowkow http maja byc malymi literkami - tak działa nodejs
w moim requeście:
{
"content-type": "multipart/form-data; boundary=--------------------------340250295310820722287107",
"content-length": "95965",
}
w odpowiedzi dostaję
<Error><Code>MissingContentLength</Code><Message>You must provide the Content-Length HTTP header.</Message><RequestId>TS5309FE645HRJ4J</RequestId><HostId>orAGfDpBkqGDzrusBtvi/qQCt6yI/we2jih2VtLkRVKT6NPf6wLxfPhIdzcAhHArdkQLUlVjPeU=</HostId></Error> https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/fs.firmlet.com AxiosError: Request failed with status code 411
chcialam zglosic, ze aktualnie brakuje mozliwosci sprawdzenia ilosci produktow, ktore znajduja sie u klienta. Przykladowo:
wystawiamy klientowi dokument wz z 10 sztukami produktow i pod koniec miesiaca wystawiamy mu fakture na 3 produkty sprzedane z tego dokumentu. W przeciagu tego samego miesiaca wystawiamy temu samemu klientowi jeszcze jeden dokument wz i pod koniec miesiaca wystawiamy kolejna fakture na 2 produkty sprzedane z tej wz. Chcielibysmy miec mozliwosc sprawdzenie ile fizycznych produktow znajduje sie u klienta po wystawieniu faktur. Najlepiej byloby jakby mozna bylo pobrac te informacje w pliku excel.
Druga sugestia:
wystawiamy dokument wz 10 sztuk data 1szego lutego wsytawiamy fakture na sprzedaz 10tego lutego na 2 sztuki z tej wz. Kolejnie wystawiamy nowa wz na 5 sztuk i wystawiamy fakture 31 lutego na produkty sprzedane z dwoch wz, z 1szej wz kolejne 3 produkty, natomiast z drugiej wz tylko 1 produkt na fakturze. Robimy to zaznaczajac kwadrat przy dwoch wzkach i dodajac dokument wystaw fakture. Pojawia nam sie faktura ze wszystkimi pozycjami z obydwoch dokumentow wz - tutaj potrzebowalibysmy aby pozycje ktore zostaly juz sprzedane zostaly automatycznie usuniete z faktury, tak abysmy nie mieli mozliwosci sprzedac tych produktow, poniewaz zostaly juz sprzedane w poprzedniej fakturze.
Witam serdecznie,
przestawiony schemat rozumowania niezbyt pasuje do intencji wystawiania dokumentów WZ (wydanie zewnętrzne w magazynie). Dokument WZ jest to dokument o takim charakterze, gdzie jego wystawienie jest tożsame z wydaniem produktu do klienta. Całej partii produktu na jaki opiewa dana WZ.
Z kolei Pani sugestia z informacją, że przygotowujemy partię towaru dla Klienta, ale nie wydajemy całej od razu tylko wydajemy ją częściowo i tworzymy osobne faktury na transakcje pasuje bardziej do modyfikacji funkcji jaką mamy w systemie czyli rezerwacji towaru: https://pomoc.fakturownia.pl/2751878-Dokument-rezerwacji-produktow-na-magazynie.
Obecnie rezerwacja towaru jest w prostej postaci, czyli tyle ile towaru zarezerwujemy, tylko jednorazowo powinniśmy wydać do klienta, gdy wydamy część towaru z rezerwacji, dokument rezerwacji i tak znika.
Stąd dziękujemy za sugestie modyfikacji dokumentu rezerwacji tak, żeby system zabezpieczał partie towaru jeszcze nie wydaną dla Klienta, a dalej przechowywał ją w rezerwacji.
W momencie gdy będziemy aktualizować tę cześć systemu, spróbujemy wziąć Pani sugestie pod uwagę.
Pozdrawiam,
Piotr
Dzień dobry
Czy istnie możliwość przy wypisywaniu faktury użycia skrótu na klawiaturze w celu wyświetlenia stanu magazynowego i wpisania danej pozycji i ilości.
na ten moment system nie posiada możliwości działania w oparciu o skróty klawiszowe. Aby system podpowiedział produkt, należy wpisać początek jego nazwy i wybrać z podpowiedzi systemowych. Podpowiedź może oprócz nazwy uwzględniać również informacje o aktualnym stanie produktu, jeśli produkt ma włączone ograniczenia magazynowe zgodnie z instrukcją https://pomoc.fakturownia.pl/139526185-Wyswietlanie-dostepnej-ilosc-produktu-Ograniczenie-ilosciowe-magazynowe-.
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
Wystawienie Wz w aplikacji IOS pytanie Nowe
Dzień dobry
Czy jest możliwość wystawienia Wz w aplikacji na telefonie?
Jeśli tak proszę o wskazanie ścieżki
Pozdrawiam
Zakup pytanie Nowe
Witam , czy jesli zakupie abonament , to bede mogla wystawic faktur na miesiac do tylu ?
Brak możliwości anulowania dokumentu. błąd Nowe
Dzień dobry,
Od dwóch dni przestaliśmy mieć możliwość anulowania dokumentu. Proszę o informację, czy jest gdzieś opcja, która ponownie aktywuję tę funkcję, czy jest to błąd oprogramowania?
Pozdrawiam
Artur
Dzień dobry,
dziękuję za kontakt.
W systemie zaszła zmiana dotycząca zakresu działań na dokumencie jakim jest paragon systemowy.
Dla paragonów została wycofana możliwość anulowania paragonu. Zgodnie z decyzją działu rozwoju produktu, w oparciu o ścisłe konsultacje z analitykiem księgowym uznaliśmy, że księgowo nie funkcjonuje taki termin jak "anulowanie paragonu". Również stworzony i wydrukowany na drukarce fiskalnej paragon nie może w tak prosty sposób przestać funkcjonować w obiegu gospodarczym.
W przypadku zwrotu paragonu przez Klienta, Sprzedawca powinien taki paragon przekazać do ewidencji zwrotów z danego dnia lub miesiąca, gdzie pełna ewidencja zwrotów w danej dacie (suma wielu zwróconych paragonów) pomniejsza przychód z danego dnia lub miesiąca. Prosto rzecz ujmując, suma ewidencji zwrotów paragonów powinna być odjęta od przychodu. Sam paragon jednak w dalszym ciągu jest dokumentem, który został przekazany do tego obiegu.
Jako, że w rozliczeniach, chociażby Ewidencji VAT (JPK_V7), nie posługujemy się osobnymi paragonami sprzedaży, więc także paragon zwrócony nie będzie wliczony do ewidencji, należy odpowiednio zmodyfikować stworzony wcześniej dokument jakim jest MRF - miesięczny raport fiskalny.
Miesięczny raport fiskalny jest właśnie dokumentem wchodzącym w skład ewidencji sprzedaży VAT przekazywanej do Urzędu skarbowego: https://pomoc.fakturownia.pl/24738238-Miesieczny-raport-fiskalny-RO-ewidencja-sprzedazy-paragonowej-w-raporcie-JPK-VAT.
Dysponując zwróconym paragonem oraz pozycjami na paragonie, które są rozliczone według określonych stawek VAT, należy wartości z paragonu odjąć od sumarycznych wartości w miesięcznym raporcie fiskalnym z danego miesiąca, kolejno dla odpowiednich stawek VAT.
Wtedy, przychód przestawiony w MRF nie będzie zawierał kwot sprzedaży ze zwróconego paragonu. Tym samym ewidencja sprzedaży VAT będzie uwzględniać zwrot Klienta danej transakcji.
Dodatkowo, gdy mając zwrot towaru od Klienta, będziemy go chcieli przyjąć na stan magazynowy wystarczy, że do paragonu, który nie zostanie anulowany, dodamy kolejny dokument magazynowy WZk (korekta magazynowa wydania zewnętrznego) na ilości pozycji, które Klient zwrócił. Po zapisaniu takiego dokumentu, towar wraca na stan jako gotowy do sprzedaży.
Obecnie jesteśmy na etapie przygotowywania funkcji w systemie, gdzie paragon systemowy będzie mógł mieć dodatkowe oznaczenie “Nie pokazuj w >Sprzedane bez dokumentów magazynowych<”. System, gdy sprawdzi, że do paragonu ma wyzerowane stany magazynowe poprzez WZ i WZk, pozwoli zaznaczyć pozycje sprzedażowe na paragonie jako nieistotne w sprzedaży.
Sandra Glajzner
--
Sandra Glajzner
e-mail: helpdesk@fakturownia.pl
www.fakturownia.pl
---
Pomoc do systemu Fakturownia:
Baza wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl
Forum sugestii: https://sugester.fakturownia.pl
---
Bądź na bieżąco dzięki:
Twitter: https://twitter.com/fakturownia
Facebook: https://facebook.com/fakturownia
Administratorem Twoich danych jest Fakturownia Sp. z o. o. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o przetwarzaniu Twoich danych przez naszą firmę, skontaktuj się z nami pod adresem abi@fakturownia.pl i wejdź na stronę https://fakturownia.pl/informacja-o-danych
Wiadomość wysłano z systemu Sugester CRM.
Rodzaj wydatku pytanie Rozwiązane
Czy istnieje możliwość dodania własnego rodzaju wydatku? nie pytam o typ, tylko rodzaj.
Dzień dobry,
jeśli chodzi o pole 'Rodzaj wydatku' na formularzu faktury kosztowej nie ma możliwości dodania własnych wartości. System pozwala dodać tylko własne nazwy wydatków, które dostępne są do wyboru w polu 'Typ' o czym więcej w artykule https://pomoc.fakturownia.pl/164956-Jak-wprowadzic-dodatkowe-rodzaje-wydatkow-np-umowa-o-prace-umowa-o-dzielo-itp-.
Pozdrawiam
Milena
Jak wystawić zamówienie do dostawcy? pytanie Rozwiązane
Dzień dobry,
w systemie istnieje możliwość wystawienia dokumentu magazynowego "Zamówienie towaru", za pomocą którego mogą Państwo przygotować zamówienie produktów dla swojego dostawcy.
Więcej informacji w tym temacie znajdą Państwo w linku: https://pomoc.fakturownia.pl/2702820-Zamowienie-towaru-ZT-uniwersalny-dokument-magazynowy
Ewentualnie mogą Państwo wystawić dokument nieksięgowy "Zamówienie" po przejściu do zakładki "Wydatki" - https://pomoc.fakturownia.pl/139008953-Jak-wystawic-zamowienie.
W razie dodatkowych pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Julia
pomoc sugestia Rozwiązane
proszę o podpowiedź gdzie się wpisuje nr.zamówienia od klienta żeby był widoczny na fv
Dzień dobry,
aby numer zamówienia był widoczny na fakturze należy wprowadzić go w polu "Nr zamówienia" przy tworzeniu dokumentu. Ponadto na koncie musi być zaznaczona opcja "Wstaw numer zamówienia" znajdująca się w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Wydruki.
Przesyłam link do szczegółowej instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/909095-Numer-zamowienia-na-fakturze
W razie dodatkowych pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Julia
książka adresów e-mail pytanie Rozwiązane
Nie mogłem znaleźć możliwości stworzenia książki adresowej e-mail, żeby za każdym razem nie wpisywać ręcznie adresów. Czy jest? Jak nie to może warto zrobić.
Dzień dobry,
w systemie nie ma funkcji takiej jak książka adresów e-mail.
Jeśli chce Pan przypisać do klientów adresy e-mail należy zrobić to z poziomu edycji karty klienta w polu "e-mail". Wprowadzony adres e-mail będzie proponowany przy próbie wysyłki faktury wystawionej dla danego nabywcy - https://pomoc.fakturownia.pl/155151100-Dodatkowe-dane-o-kontrahencie-w-karcie-klienta
Adresy e-mail klientów mogą być zapisywane w karcie produktu także podczas wysyłania faktury, w tym celu po naciśnięciu przycisku Wyślij dla danej faktury i wprowadzeniu adresu e-mail, na który faktura ma zostać wysłana w polu "Zmień e-mail w bazie" należy wybrać opcję "Zmień e-mail na fakturze oraz karcie klienta".
W ten sposób adres e-mail danego klienta zostanie zapisany w systemie i przy następnej próbie wysyłki faktury dla tego klienta będzie automatycznie podstawiany.
Pozdrawiam,
Natalia.
Wms sugestia Nowe
Czy fakturowania planuje zintegrowanie się z jakimś systemem wms. Wszystkie programy erp mają taką możliwość a na rynku powstają również dostępne online projekty np nubo wms co pozwoliło by na sprawne przyjmowanie i wydawanie towarów na kolektorach czy nawet inwentaryzacje a teraz jest to mocno utrudnione...
Dzień dobry,
na ten moment taka integracja nie jest planowana.
Bardzo dziękuję za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Państwa sugestia została przekazana do działu rozwoju programu.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Łukasz
sortowanie /wyświetlanie sugestia Rozwiązane
witam, można by było dołożyć sortowanie wg statusu - tak żeby na samej górze były faktury nieopłacone i mieszczące się w terminie do zapłaty ? (na dole by były te opłacone)
chyba że taka opcja wyświetlania już jest - to prosił bym o instrukcje jak to zrobić
Dzień dobry,
dziękujemy za sugestię. Obecnie taka funkcja nie jest planowana. Sugestia jest widoczna na forum dla większej ilości użytkowników, którzy mogą oddawać za dodaniem funkcji, duża ilość głosów spowoduje przekazanie sugestii do działu rozwoju produktu.
Natomiast na ten moment mają Państwo możliwość wyfiltrowania dokumentów na liście dokumentów według ich statusu. Po przejściu do zakładki Przychody, w menu wyszukiwania po lewej stronie, w polu "Status" należy wybrać status, który nas interesuje np. "Nieopłacona" i nacisnąć przycisk "Szukaj".
System wyświetli wyłącznie dokumenty ze statusem "Nieopłacona".
Pozdrawiam,
Natalia.
Fakturownia <> Baselinker sugestia Nowe
Mamy problem z systemem rezerwacyjnym, a mianowicie jego brakiem. Mamy Fakturonia.pl połączoną z BaseLinkerem ale nie ma systemu rezerwacyjnego do zamówień. W momencie kiedy wpada zamówienie, nie ma możliwości zarezerwować towaru przytrzymując daną ilość z zamówienia, tak aby stany na wszystkich marketplacach aktuzaliwały się zgodnie z potencjalnym wyjściem z zamówienia. Przy niskich stanach, powoduje to, że klienci kupują produkty których już nie ma na stanach bo część zamówień pomimo że nie została zrealizowana, oczekuje na spakowanie. Najwięcej przypadków jest w na weekend. Kiedy na stanie jest 10 szt., w piątek klienci zamawiają 9 szt, a stany wciąż pokazują po 10 szt., w sobotę dojdą kolejne zamówienia w wys. 5 szt i powstaje problem z niedoborem do wysyłki.
Dzień dobry,
nie posiadamy dedykowanej integracji stworzonej przez nas ze wspomnianą platformą Baselinker.
W związku z tym, jest to zewnętrzne rozwiązanie połączone z Fakturownią i pytania w tej sprawie należy kierować bezpośrednio do jej twórców.
Pozdrawiam
Automatyzacja e-paragonów pytanie Nowe
Dzień dobry,
mam pytanie dotyczące pełnej automatyzacji e-paragonów w serwisie. Planujemy zastąpić wyświetlanie dla klienta faktury imiennej systemem e-paragonów, co wymaga automatyzacji całego procesu. Chciałbym zapytać, czy taka automatyzacja jest możliwa w obecnej konfiguracji serwisu lub jakie są dostępne opcje?
Z tego, co rozumiem, proces wyglądałby następująco:
1. Drukarka fiskalna jest podłączona do komputera, na którym działa oprogramowanie 24/7.
2. Po zaksięgowaniu płatności, nasz system wysyła do fakturowni - dane klienta oraz szczegóły sprzedaży przez API.
3. Fakturownia wysyła dane do programu zainstalowanego na komputerze (połączonym z drukarką fiskalną).
4. Drukarka drukuje paragon (lub, w przypadku e-paragonu, zapisuje go w pamięci? - tak to obecnie rozumiem).
5. Nasz system pobiera przez API fakturowni - wygenerowany PDF, który następnie udostępniamy klientowi.
6. Na koniec miesiąca generowany jest "ręcznie" wydruk miesięczny z zestawieniem sprzedaży - dla księgowości.
Czy taki przepływ jest możliwy do zautomatyzowania w serwisie? Zależy mi na pełnym zautomatyzowaniu procesu, nawet jak to nieszczęsne urządzenie musi być podłączone do fizycznego komputera 24/7. Chociaż jak rozumiem w przypadku e-paragonów, nie wymaga kontroli papieru i zbędnego generowania dźwięku.
Napisałem na forum, może komuś jeszcze pomoże.
Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie odpowiedzi!
Dzień dobry,
tak zgadza się, taka automatyzacja jest możliwa.
2,3 - po wystawieniu przez API Paragonu w Fakturowni, należy przesłać drugie żądanie jego fiskalizacji, lub włączyć automatyczną fiskalizację paragonów tworzonych przez API w Fakturowni.
W obu przypadkach, jeśli w edycji drukarki w Ustawienia -> Drukarki fiskalne w Fakturowni, ustawiony będzie domyślny sposób fiskalizacji na E-Paragon, do drukarki zostanie przesłane zlecenie e-paragonu zamiast wydruku fizycznego.
https://pomoc.fakturownia.pl/179236547-Automatyczna-fiskalizacja-paragonow-po-utworzeniu-przez-API
Do wystawienia e-Paragonu wymagamy uzupełnionego adresu e-mail Nabywcy. Jeśli go nie będzie, żądanie nie zostanie przesłane do drukarki. Niezafiskalizowane paragony można przefiltrować w Fakturowni i zlecić ich wydruk fizyczny, lub uzupełnić adres e-mail i zlecić e-Paragon.
4 - w oby przypadkach, papieru i e-paragonu, drukarka zapisuje sprzedaż w swojej pamięci chronionej i wysyła dane do CRK.
Natomiast w przypadku e-paragonu, drukarka zamiast wydruku papierowego, wysyła dane fiskalne na nasz serwer, które odkodowujemy i tworzymy wizualizację e-Paragonu, do której link można przesłać Klientowi mailowo.
Wysyłkę mailowo można zautomatyzować:
https://pomoc.fakturownia.pl/179433234-Automatyczne-wysylanie-e-paragonow-e-mailem
5 - Od razu po wystawieniu Paragonu w Fakturowni przez API, zwrotnie dostaną Państwo jego dane. Natomiast link do podglądu e-Paragonu pojawi się dopiero po jego fiskalizacji, co może trwać dłużej - np. w przypadku braku internetu na drukarce, drukarka próbuje wysłać e-paragon kilkukrotnie, a później co godzinę, lub w przypadku braku prądu - trzeba będzie ponownie nawiązać połączenie z drukarką i dopiero wtedy zlecenia fiskalizacji będą realizowane. Poza wysyłką mailową z Fakturowni, jeśli chcą Państwo umieścić też link do e-Paragonu w swojej aplikacji, są dwie możliwości:
- można skonfigurować webhook invoice:update, który po aktualizacji dokumentu na koncie, wyśle na wskazany URL dane dokumentu. Link do podglądu e-Paragonu znajduje się w rekordzie "e_receipt_view_url".
https://pomoc.fakturownia.pl/1239014-Integracja-danych-z-Fakturowni-za-pomoca-webhookow
- można też umieścić link do podglądu Paragonu (niefiskalnego) z Fakturowni - po fiskalizacji na drukarce, w tym podglądzie pojawi się również przycisk "Zobacz e-Paragon".
https://github.com/fakturownia/api?tab=readme-ov-file#view_url
Zgodnie z przepisami, Klient musi otrzymać dostęp do pliku JSON z danymi z drukarki, chociaż same te dane nie będą dla niego czytelne. Dlatego Klientowi należy przekazać link do podglądu e-Paragonu - z poziomu tej wizualizacji danych, Klient ma możliwość w razie potrzeby pobrania pliku JSON oraz wizualizacji e-Paragonu w PDF.
6 - tak, raporty dobowe / miesięczne, nadal generujemy na drukarce, tak samo jak w przypadku paragonów papierowych.
E-paragony pozwalają wyeliminować papier, natomiast w drukarce powinna być włożona rolka papieru - raporty miesięczne nadal trzeba na niej wydrukować, oraz w przypadku problemu z połączeniem / internetem, drukarka wydrukuje paragon papierowo i będzie próbować wysłać e-paragon ponownie (nie powoduje to podwójnej fiskalizacji).
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Kacper
DUPLIKAT pytanie Rozwiązane
Dzień dobry
Po wystawieniu faktury wysyłam ją do klienta na e-mail. W przypadku wystawienia duplikatu nie mogę tego zrobić. Proszę o pomoc. Jak wysłać duplikat ze systemu na e-mail klienta?
Dzień dobry,
wygenerowany dla faktury duplikat nie zapisuje się w systemie, a jedynie pobiera na dysk urządzenia. Dlatego duplikatu nie ma możliwości wysłania bezpośrednio z systemu. Pobrany jako PDF dokument należałoby wysłać poprzez własną skrzynkę mailową, poza Fakturownią.
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Milena
nieprawidłowe przeliczanie walut błąd Rozwiązane
Dzień dobry,
w przypadku faktur wystawianych przez podatnika rozliczającego się metodą kasową, zgodnie z art. 31a ust. 2 ustawy o VAT, do przeliczenia podatku VAT powinien być zastosowany kurs z ostatniego dnia roboczego przed datą wystawienia faktury, a nie datą sprzedaży, jak to się dzieje dmoyślnie. O ile w fakturach dwuwalutowaych można ustawić własny kurs, to przy fakturach wystawianych wyłacznie w walucie obcej nie ma mozliwości ingerencji w sposób przeliczenia podatku VAT widoczny na fakturze, co powoduje że faktury w których jest różna data wystawinia i sprzedaży wystawiane są błędnie. Proszę o rozwiazanie tego problemu.
Dzień dobry,
dziękujemy za zgłoszenie.
Zostało ono przekazane do weryfikacji przez odpowiedni dział w celu sprawdzenia aktualnego działania systemu dla metody kasowej.
Domyślnie system pobiera kurs przeliczenia z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego datę sprzedaży. W przypadku gdy data wystawienia jest wcześniejsza niż data sprzedaży, system pobiera kurs sprzed daty wystawienia.
Jeśli tylko pojawi się informacja zwrotna do zgłoszenia niezwłocznie przekażę ją w kontynuacji korespondencji.
Pozdrawiam
Milena
OSS automatycznie pytanie Rozwiązane
Ustawienia w systemie są prawidłowe, jednak faktury wystawiane automatycznie z Base Linkera do sprzedaży zagranicznej nie oznaczają się jako OSS i nie wchodzą do oddzielnego raportu OSS. Po edycji faktury (widać że OSS jest zaznaczone prawidłowo) i ponownym zapisaniu pojawia się w raporcie OSS. Proszę o wskazówkę dlaczego tak się dzieje.
Dzień dobry,
dziękuje za kontakt. Proszę konsultacje z działem Obsługi Klienta Baselinker oraz przesłanie logów (aktywności) dotyczących zamówienia z BL,które utworzyło fakturę opisywaną w zgłoszeniu. Wtedy na bazie danych które zostały wystane do Naszego serwisu sprawdzimy jak przebiegła komunikacja między systemami i spróbujemy znaelźć źródło problemu.
Niezbędny też będzie dostęp do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr
Dodatkowy przycisk przekierowujący na stronie PRZYCHODY sugestia Rozwiązane
W celu przyśpieszenia pracy i zmniejszenia ilości kliknięć proponuję na stronie PRZYCHODY, która w ciągu dnia sprzedażowego otwarta jest najczęściej (bo po każdej wykonanej operacji sprzedaży) aby obok przycisku NOWA FAKTURA stworzyć nowy przycisk NOWY PARAGON Mogą być 2 mniejsze, zamiast jak teraz 1 szeroki) . Raz klient chce paragon, raz fakturę i trzeba często po wybraniu NOWA FAKTURA w tworzonym dokumencie pilnować i sprawdzać/zmieniać z Faktury na Paragon i odwrotnie. A jak się człowiek zagapi i źle wydrukuje/wyśle to wtedy trzeba poprawiać i ponownie drukować/wysyłać. Drobnostka a sporo ułatwi.
Dzień dobry,
bardzo dziękujemy za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Na ten moment nie planujemy wprowadzenia takiej funkcjonalności, ale Pana sugestia jest widoczna na forum dla większej liczby Użytkowników, którzy będą wyrażać swoją opinię na ten temat oraz oddawać głosy.
Duża liczba głosów spowoduje przekazanie sugestii do działu rozwoju produktu.
Pozdrawiam,
Natalia.
archiwizacja wprowadzonych danych pytanie Nowe
Jak zarchiwizować wprowadzone dane?
Dzień dobry,
istnieje opcja pobrania plików np. w formacie PDF albo xls (https://pomoc.fakturownia.pl/327434-Jak-wyeksportowac-do-pliku-EXCEL-lub-wydrukowac-faktury-z-wybranego-okresu).
Pozdrawiam,
Michał
druk paragonu sugestia Nowe
Dzień dobry, mam problem z drukowaniem paragonu do faktury marży, jest cały czas ładowanie, jakiś czas temu działało poprawnie, jakieś sugestie ?
Tworzenie spersonalizowanych Szablonów dokumentów sugestia Nowe
Problem: Brak możliwości dodania własnego tła/grafiki lub zdjęcia/baneru podczas projektowania własnych szablonów
Propozycja: Dodanie możliwości wgrania obrazów, które podczas tworzenia własnych szablonów ofert, dokumentów będzie można użyć do własnego szablonu aby dokument był bardziej atrakcyjny dla klienta.
Dzień dobry,
bardzo dziękuję za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Państwa sugestia została przekazana do działu rozwoju programu.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Łukasz
Magazyn przypisywanie miejsca przechowywania sugestia Nowe
Problem: przy prowadzeniu kilku magazynów w jednej firmie nie ma możliwości określenia miejsca przechowywania produktu na różnych magazynach.
Proponuję dodać możliwość określenia miejsca przechowywania danego produktu na konkretnym magazynie.
Wyjaśnienie:
Mamy produkt 1
i na Magazynie 1 znajduje się on np. na regale 8A natomiast na Magazynie 2 znajduję się on na regale 14B powinna być taka informacja możliwa do wyświetlenia na WZ i PZ w celu ułatwienia odnalezienia pracownikowi danego produktu.
Dzień dobry,
bardzo dziękuję za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Obecnie nie ma dedykowanego pola. Mogą Państwo umieścić dodatkowe informacje w polu Uwagi do dokumentu.
Państwa sugestia została przekazana do działu rozwoju programu.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Łukasz
Przypisywanie użytkowników/działy do klientów sugestia Rozwiązane
Proponuję dodać funkcjonalność, która pozwoli na przypisanie konkretnego użytkownika fakturowi lub działu do klienta opiekuna lub sprzedawcy, który zajmuje się obsługą danej osoby (klienta)
Dzień dobry,
dziękujemy za sugestię.
Funkcjonalność pozwalająca na przypisanie klienta do danego działu jest już dostępna w naszym systemie - https://pomoc.fakturownia.pl/1890816-Jak-przyporzadkowac-klienta-tylko-do-jednego-dzialu.
Aby zatem konkretny użytkownik miał dostęp wyłącznie do wybranych klientów musi zostać on przypisany do działu, a dział do klienta.
W razie dodatkowych pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Julia
Lista klientów z zakupionymi produktami lub z TAGami do pobrania. sugestia Nowe
Proponuję dodać możliwość pobrania listy klientów z zakupionymi produktami lub chociaż z TAGami. Aktualnie można tylko filtrować po TAGach i tak pobierać pliki oraz je łączyć.
Dzień dobry,
bardzo dziękuję za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Państwa sugestia została przekazana do działu rozwoju programu.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Łukasz
IMPORT PRODUKTÓW pytanie Nowe
Dzień dobry
Testuję Fakturownię w celu odejścia od WF MAGA. Wyeskportowałem z WF MAGA plik z PRODUKTAMI.
Ten sam towar, ale kupiony w innej cenie jest eksportowany w dwóch rekordach.
Np:
TOWAR-X 4 90.00
TOWAR-X 5 100,00
Co znaczy, że na magazynie mam 9 sztuk TOWARU-X (4 sztuki kupione po 90 zł, a 5 sztuk kupionych po 100 zł)
Łączna wartość tego towaru to 860 zł
Czy importer zadziała tak samo?
Czyli, czy mogę importować towary, które mamy na magazynie kupione w różnych cenach w tylu wiuerszach, ile mamy różnych cen zakupu tego towaru.
Dzień dobry,
import przewiduje jedna cenę zakupu dla danego produktu. Różne ceny zakupowe wprowadzić można do systemu za pomocą dokumentów PZ. Samych dokumentów magazynowych nie da się zaimportować, ale można je stworzyć.
Importem produktów zaczytają Państwo bazę produktów, razem z ich ilościami wyjściowymi oraz z domyślnymi cenami sprzedaży/zakupu do kart produktowych.
Poniżej przesyłam link do opisu bazy produktów:
https://pomoc.fakturownia.pl/2821966-Produkty-baza-produktow-w-systemie
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Sonia
API - problemy z uploadem plików do s3 błąd Nowe
Próbuje wgrać załacznik do faktury na serwer przez APi
Po pobraniu danych doistepowych z fakturowni wysylam na S3.
Zgodnie ze RFC klucze naglowkow http maja byc malymi literkami - tak działa nodejs
w moim requeście:
{
"content-type": "multipart/form-data; boundary=--------------------------340250295310820722287107",
"content-length": "95965",
}
w odpowiedzi dostaję
<Error><Code>MissingContentLength</Code><Message>You must provide the Content-Length HTTP header.</Message><RequestId>TS5309FE645HRJ4J</RequestId><HostId>orAGfDpBkqGDzrusBtvi/qQCt6yI/we2jih2VtLkRVKT6NPf6wLxfPhIdzcAhHArdkQLUlVjPeU=</HostId></Error> https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/fs.firmlet.com
AxiosError: Request failed with status code 411
w jaki sposob moge wgrac ten plik?
Dzień dobry,
dziękuję za kontakt.
Przekazałem Państwa pytanie do działu programistów, jak tylko otrzymam odpowiedź niezwłocznie poinformuję Państwa o tym fakcie.
Pozdrawiam, Tomasz
zarzadzanie magazynem sugestia Nowe
dzien dobry
chcialam zglosic, ze aktualnie brakuje mozliwosci sprawdzenia ilosci produktow, ktore znajduja sie u klienta. Przykladowo:
wystawiamy klientowi dokument wz z 10 sztukami produktow i pod koniec miesiaca wystawiamy mu fakture na 3 produkty sprzedane z tego dokumentu. W przeciagu tego samego miesiaca wystawiamy temu samemu klientowi jeszcze jeden dokument wz i pod koniec miesiaca wystawiamy kolejna fakture na 2 produkty sprzedane z tej wz. Chcielibysmy miec mozliwosc sprawdzenie ile fizycznych produktow znajduje sie u klienta po wystawieniu faktur. Najlepiej byloby jakby mozna bylo pobrac te informacje w pliku excel.
Druga sugestia:
wystawiamy dokument wz 10 sztuk data 1szego lutego wsytawiamy fakture na sprzedaz 10tego lutego na 2 sztuki z tej wz. Kolejnie wystawiamy nowa wz na 5 sztuk i wystawiamy fakture 31 lutego na produkty sprzedane z dwoch wz, z 1szej wz kolejne 3 produkty, natomiast z drugiej wz tylko 1 produkt na fakturze. Robimy to zaznaczajac kwadrat przy dwoch wzkach i dodajac dokument wystaw fakture. Pojawia nam sie faktura ze wszystkimi pozycjami z obydwoch dokumentow wz - tutaj potrzebowalibysmy aby pozycje ktore zostaly juz sprzedane zostaly automatycznie usuniete z faktury, tak abysmy nie mieli mozliwosci sprzedac tych produktow, poniewaz zostaly juz sprzedane w poprzedniej fakturze.
Witam serdecznie,
przestawiony schemat rozumowania niezbyt pasuje do intencji wystawiania dokumentów WZ (wydanie zewnętrzne w magazynie). Dokument WZ jest to dokument o takim charakterze, gdzie jego wystawienie jest tożsame z wydaniem produktu do klienta. Całej partii produktu na jaki opiewa dana WZ.
Z kolei Pani sugestia z informacją, że przygotowujemy partię towaru dla Klienta, ale nie wydajemy całej od razu tylko wydajemy ją częściowo i tworzymy osobne faktury na transakcje pasuje bardziej do modyfikacji funkcji jaką mamy w systemie czyli rezerwacji towaru: https://pomoc.fakturownia.pl/2751878-Dokument-rezerwacji-produktow-na-magazynie.
Obecnie rezerwacja towaru jest w prostej postaci, czyli tyle ile towaru zarezerwujemy, tylko jednorazowo powinniśmy wydać do klienta, gdy wydamy część towaru z rezerwacji, dokument rezerwacji i tak znika.
Stąd dziękujemy za sugestie modyfikacji dokumentu rezerwacji tak, żeby system zabezpieczał partie towaru jeszcze nie wydaną dla Klienta, a dalej przechowywał ją w rezerwacji.
W momencie gdy będziemy aktualizować tę cześć systemu, spróbujemy wziąć Pani sugestie pod uwagę.
Pozdrawiam,
Piotr
Skróty klawiszy pytanie Rozwiązane
Dzień dobry
Czy istnie możliwość przy wypisywaniu faktury użycia skrótu na klawiaturze w celu wyświetlenia stanu magazynowego i wpisania danej pozycji i ilości.
Dzień dobry,
na ten moment system nie posiada możliwości działania w oparciu o skróty klawiszowe. Aby system podpowiedział produkt, należy wpisać początek jego nazwy i wybrać z podpowiedzi systemowych. Podpowiedź może oprócz nazwy uwzględniać również informacje o aktualnym stanie produktu, jeśli produkt ma włączone ograniczenia magazynowe zgodnie z instrukcją https://pomoc.fakturownia.pl/139526185-Wyswietlanie-dostepnej-ilosc-produktu-Ograniczenie-ilosciowe-magazynowe-.
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Milena