0 głosów

Brak dosepu do działu - przekazywanie faktur Baselinker pytanie Rozwiązane

Korzystaliśmy z przekazywania faktur z Baselinker do Fakturowni. Działało nam to super. Postanowiliśmy jednak zmienić użytkownika, który wrzucałby faktury do działu widocznego dla całej firmy. Zmieniliśmy API w BL i od tamtej pory BL nie może przekazać nic do Fakturowni. Wyświetla się błąd "brak dostępu do działu". Zmienialiśmy już wszystko API, ustawienia ręczne, działy, uprawnienia użytkowników Fakturowni, próbowaliśmy przywrócić wcześniejsze ustawienia i za każdym razem mamy ten sam błąd. Infolinia Fakturowni odsyła nas do BL (że u nich powinno ustawiać się ID działu, chociaż wcześniej nic nie ustawialiśmy) BL twierdzi, że u nich nie ma takich ustawień i to błąd po stronie Fakturowni. Czy ktoś miał podobny problem? Jak udało się go rozwiązać? Walczymy już drugi tydzień i nic...

anonim 2023-06-04 22:59
Odpowiedź główna

Dzień dobry,
komunikat zwracany przez nasze API jest jednoznaczny - Baselinker próbuje wystawić dokument z działu, do którego Użytkownik, którego token API przesyłany jest w żądaniu API, nie ma dostępu. W Baselinkerze należy podać token API Użytkownika, który ma dostęp do wszystkich działów, lub określić ID działu, z którego mają być wystawiane faktury, jeśli podany jest token użytkownika z ograniczeniami. Na podstawie zgłoszeń od innych Klientów, w Baselinkerze można podać ID działu / firmy z Fakturowni, z którego mają być wystawiane dokumentu.

Każdy Użytkownik ma swoje tokeny API - Właściciel konta może je znaleźć w Ustawienia -> Ustawienia konta -> Integracja -> Zobacz API Tokeny. Właściciel konta ma dostęp do wszystkich działów, podając jego token, taki problem nie powinien występować. Użytkownicy swoje tokeny API mogą znaleźć klikając na swój login w prawym górnym rogu -> Profil -> Zobacz Api Tokeny po lewej stronie ekranu.

Proszę w Baselinkerze podać token API właściciela konta / użytkownika, który ma dostęp do wszystkich działów na koncie. Jeśli problem nadal będzie występował - proszę od Baselinkera uzyskać treść żądania API, które wysyłane jest do Fakturowni na podstawie danego zamówienia i przesłanie jej mailowo na info@fakturownia.pl, wraz ze zrzutami ekranu pokazującymi dostępne ustawienia po stronie Baselinkera dotyczące integracji z Fakturownią.

Pozdrawiam,
Kacper

Komentarze

Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna (zespół fakturownia.pl)   Dzień dobry,
komunikat zwracany przez nasze API jest jednoznaczny - Baselinker próbuje wystawić dokument z działu, do którego Użytkownik, którego token API przesyłany jest w żądaniu API, nie ma dostępu. W Baselinkerze należy podać token API Użytkownika, który ma dostęp do wszystkich działów, lub określić ID działu, z którego mają być wystawiane faktury, jeśli podany jest token użytkownika z ograniczeniami. Na podstawie zgłoszeń od innych Klientów, w Baselinkerze można podać ID działu / firmy z Fakturowni, z którego mają być wystawiane dokumentu.

Każdy Użytkownik ma swoje tokeny API - Właściciel konta może je znaleźć w Ustawienia -> Ustawienia konta -> Integracja -> Zobacz API Tokeny. Właściciel konta ma dostęp do wszystkich działów, podając jego token, taki problem nie powinien występować. Użytkownicy swoje tokeny API mogą znaleźć klikając na swój login w prawym górnym rogu -> Profil -> Zobacz Api Tokeny po lewej stronie ekranu.

Proszę w Baselinkerze podać token API właściciela konta / użytkownika, który ma dostęp do wszystkich działów na koncie. Jeśli problem nadal będzie występował - proszę od Baselinkera uzyskać treść żądania API, które wysyłane jest do Fakturowni na podstawie danego zamówienia i przesłanie jej mailowo na info@fakturownia.pl, wraz ze zrzutami ekranu pokazującymi dostępne ustawienia po stronie Baselinkera dotyczące integracji z Fakturownią.

Pozdrawiam,
Kacper

2023-06-05 11:25


Avatar sugester medium
sadv
Dziękuję za obszerną odpowiedź. Problem polega na tym, iż w Baselinker nie ma już pola na wpisanie ID działu. Archiwalnie może było, jednak teraz BL nie jest w stanie wskazać gdzie mamy wpisać ID działu (zostało tylko ID Magazynu).
Z API admina faktury się przekazują jednak trafiają do działu admina, do którego nie wszyscy w firmie mają dostęp. Sprawa jest o tyle ciekawa, że wcześniej było API użytkownika (innego) i wszystko działało jak powinno, bez podawania ID. Teraz nawet ten stary użytkownik nie może przesyłać fv.
Przesłałem Pana odpowiedź do BL i zobaczymy jak się do tego odniosą. Mam nadzieję, że uda nam się rozwiązać problem :)

2023-06-05 11:44


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna (zespół fakturownia.pl)   W celu wystawiania faktur z konkretnego działu, w żądaniu API musi zostać przesłany ID działu - department_id. ID działu to ciąg cyfr, końcówka adresu URL w przeglądarce internetowej po wejściu w edycję działu w Ustawienia -> Dane firmy.

Ewentualnie, jeśli ani rekordy dotyczące sprzedawcy "seller_", ani działu "department_id", nie są przesyłane przez Baselinkera - wtedy dokument wystawiany jest z działu głównego w Fakturowni. W takim wypadku ten dział, z którego faktury powinny być wystawiane, mogą Państwo edytować i oznaczyć jako główny.

Natomiast w takim przypadku sugeruję zweryfikować, czy nie mają Państwo innych integracji działających w ten sposób i wystawiających faktury z obecnego działu głównego, aby dla nich niezamierzenie nie zmienić działu wystawiającego dokumenty.

Pozdrawiam
Kacper

2023-06-05 13:04


Dodaj komentarz