0 głosów
11

błąd numeracji faktur błąd Rozwiązane

Pomimo braku zaznaczenia opcji "Absolutna numeracja dokumentów (wyłącza domyślne rozpoczynanie numeracji od nowa na początku roku)" - załącznik 11.

Sugerowany numer faktury to obecnie 2018/5 - załącznik 33

Wystawiam 1 fakturę miesięcznie, obecnie wystawiona dostała ręcznie numer 2018/3 - załącznik 22

Stąd wniosek że domyslne ustawienie rozpoczynania numeracji od nowa na początku roku nie funkcjonuje prawidłowo.

anonim 2018-04-10 11:16
Odpowiedź główna

Dzień dobry,
W celu nadania domyślnej numeracji faktur po rozpoczęciu kolejnego roku kalendarzowego ( jeżeli chcemy, aby numer pierwszej faktury wydanej w nowym roku był kontynuacją, nie zaś rozpoczęciem odrębnej numeracji od cyfry jeden) należy zaznaczyć okno "Absolutna numeracja dokumentów (wyłącza domyślne rozpoczynanie numeracji od nowa na początku roku)" oraz dokonanć zapisu ustawień. Zaznaczenie bowiem powyższej opcji wyłącza rozpoczynanie nadawanie fakturom numerów od nowa w kolejnych latach korzystania z naszego programu.

Komentarze

annac
annac
Dzień dobry,
W celu nadania domyślnej numeracji faktur po rozpoczęciu kolejnego roku kalendarzowego ( jeżeli chcemy, aby numer pierwszej faktury wydanej w nowym roku był kontynuacją, nie zaś rozpoczęciem odrębnej numeracji od cyfry jeden) należy zaznaczyć okno "Absolutna numeracja dokumentów (wyłącza domyślne rozpoczynanie numeracji od nowa na początku roku)" oraz dokonanć zapisu ustawień. Zaznaczenie bowiem powyższej opcji wyłącza rozpoczynanie nadawanie fakturom numerów od nowa w kolejnych latach korzystania z naszego programu.

2018-04-11 13:56


Avatar sugester medium
Krystian
Widzę że nie zostałem zrozumiany, więc rozpiszę to troszkę dokładniej (bo samo w sobie jest to dość zagmatwane)

Jeśli chcę aby po (czwartej) fakturze z roku 2017 (numer 2017/4), faktura (pierwsza) wystawiona w roku 2018 miała numer 2018/1 to nie powinienem zaznaczać opcji o której mowa.

Ja opcji nie zaznaczyłem (czyli numeracja powinna się odbywać od 2018/1), a zaczyna się od 2018/5 (bo 2017/4 to liczba faktur w roku 2017, w roku 2018 jest ich tylko 3), stąd dalej wnioskuje że błąd jest obecny i występuje, a odpowiedź nie jest wystarczająca

To co ja chcę uzyskać jest ustawieniem automatycznym (domyślnym), i pomimo posiadania ustawień domyślnych system nie reaguje w sposób który jest opisany jako "domyślny", zapewne błąd w implementacji funkcjonalności. Proszę o przekazanie zgłoszenia do działu QA.

2018-04-11 17:15


annac
annac
Witam,
Wymieniona przez Pana opcja działa w sposób prawidłowy. (potwierdzają to dołączone do poprzedniej Pana wiadomości zrzuty ekranu). Nie zaznaczenie pola "Absolutna numeracja dokumentów (wyłącza domyślne rozpoczynanie numeracji od nowa na początku roku)" powoduje nadawanie w każdym kolejnym roku numeracji zaczynającej się od numeru jeden. Jeżeli Klient chce natomiast nadać w nowym roku numery będące kontynuacją numeracji poprzedniego roku należy zaznaczyć powyższą funkcję oraz zapisać zmiany.
W 2018r. wystawił Pan trzy faktury (co wynika z załączonych zdjęć) więc system kolejnej fakturze powinien nadać numer 4/2018. Nie jest to błędem funkcji, lecz prawdopodobnie jest to związane z innym problemem w systemie. W celu dokonania weryfikacji numeracji poszczególnych faktur, prosimy o udzielenie czasowego dostępu dla pomocy technicznej. Informację jak tego dokonać znajdzie Pan tutaj: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Jak-udzielic-dostepu-Pomocy-Technicznej-.
Pozdrawiam, Ania.

2018-04-12 10:45


Avatar sugester medium
Krystian
Proszę zwrócić uwagę na zdjęcie 33.png, to jest propozycja systemu która dostaje kiedy klikam nowa faktura, czy według Pani jest to właściwa wartość?

Nawet zgodnie z tym co Pani pisze, sugerowany numer powinien mieć wartość 2018/4, tymczasem wartość na zrzucie ekranu (33.png) to 2018/5.

Mimo to ciągle pisze Pani że opcja działa prawidłowo. Dostęp udzielam jedynie na dzień dzisiejszy, chociaż nie uważam żeby było to konieczne.

2018-04-12 12:30


annac
annac
Witam,
Dziękujemy za udzielenie dostępu dla pomocy technicznej. Problem z nadawaniem przez system numeru kolejnej fakturze 5/2018 zamiast 4/2018 nie jest związany z opisywaną w poprzednich wiadomościach funkcją systemu. Działa ona prawidłowo ponieważ pierwszym numerem faktury wydanej przez Pana w roku 2018 jest 1/2018 nie zaś 5/2018.
Problemem na Pana koncie jest fakt iż system aktualnie powinien nadać numer 4/2018 zamiast aktualnie nadawanego numeru 5/2018.
Pańskie zgłoszenie zostało przekazane do naszego działu programistów. po otrzymaniu odpowiedzi skontaktujemy się z Panem.
Pozdrawiam, Ania.

2018-04-12 13:29


Dodaj komentarz