2 głosów

Blokada podwójnego wydruku fiskalnego tego samego paragonu sugestia Nowe

Jako nowy użytkownik Fakturowni zauważyłem, że system umożliwia kolejny wydruk fiskalny (na drukarce fiskalnej) już wcześniej ufiskalnionego paragonu. Dzieje się to bez jakiegokolwiek ostrzeżenia. Problem może być szczególnie dokuczliwy z poziomu POS, Fiskator czasem wykazuje się kilkusekundowym opóźnieniem co może skłaniać "nerwowego" operatora do zlecenia kolejnego wydruku. Przydatne byłoby również automatyczne przejście w POS do nowego paragonu po wykonaniu wydruku.
Sadzę, że taka blokada nie powinna być trudna do zaimplementowania ponieważ Fakturownia wie, że ufiskalniono paragon (odpowiedni znacznik pojawia się przy nr paragonu) a zabezpieczało by to przed wieloma problemami wynikającymi z takiej pomyłki.

anonim 2023-11-24 11:14
Odpowiedź główna

Dzień dobry,
dziękuję za zgłoszenie. Paragony wcześniej zafiskalizowane pomijane są przy grupowym wydruku, a przy próbie druku z poziomu podglądu paragonu wykazujemy komunikat "Dokument był już drukowany. Czy chcesz wydrukować go ponownie?", ale rzeczywiście problem występuje w POS.

Fiskator odpytuje Fakturownię o zlecenia druku co 10 sekund, oczekiwanie na wydruk może więc "w najgorszym wypadku" wynosić 10s, jeśli zlecenie zostało wysłane tuż po ostatnim zapytaniu.

Przekażę zgłoszenie do konsultacji, jak mogłoby to być rozwiązane w przypadku POS.

Pozdrawiam,
Kacper

Kto głosował: + 2 anonim

Komentarze

Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna (zespół fakturownia.pl)   Dzień dobry,
dziękuję za zgłoszenie. Paragony wcześniej zafiskalizowane pomijane są przy grupowym wydruku, a przy próbie druku z poziomu podglądu paragonu wykazujemy komunikat "Dokument był już drukowany. Czy chcesz wydrukować go ponownie?", ale rzeczywiście problem występuje w POS.

Fiskator odpytuje Fakturownię o zlecenia druku co 10 sekund, oczekiwanie na wydruk może więc "w najgorszym wypadku" wynosić 10s, jeśli zlecenie zostało wysłane tuż po ostatnim zapytaniu.

Przekażę zgłoszenie do konsultacji, jak mogłoby to być rozwiązane w przypadku POS.

Pozdrawiam,
Kacper

2023-11-24 13:27


Dodaj komentarz